وبلاگ ویلاسازه

طرز تهیه کباب چنجه

طرز تهیه کباب چنجه

طرز تهیه کباب چنجه یک کار بسیار لذت بخش می باشد .کباب چنجه یکی از انواع متنوع کباب های ایرانی می باشد . چنجه بسیار مطبوعی دارد و مورد علاقه افراد مختلف می باشد . اما بسیاری از افراد نمی‌توانند در منزل آن را به خوبی درست کنند . به همین دلیل برای خوردن کباب چنجه ، ترجیح می دهند به کبابی ها و رستوران ها مراجعه کنند . به همین دلیل ما سعی داریم در این مقاله روش پختی را به شما آموزش دهیم ، تا بتوانید یک کباب چنجه با همان خوشمزگی درست کنید .خرید باربیکیو مناسب می تواند شروع خوبی برای تهیه کباب باشد . البته گاهی اوقات خرید منقل انتخاب بهتری خواهد بود .

تهیه کباب چنجه در منزل


درست کردن کباب در منزل ویژگی های زیادی دارد . یکی از این ویژگی ها این است که چون شما گوشت را شخصاً تهیه می کنید . به همین دلیل از سالم و تازه بودن آن مطمئن هستید .
بهترین گوشت برای کباب چنجه سردست گوسفند می باشد . کباب چنجه یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی می باشد . برای تهیه چنجه گوشت گوسفند استفاده می‌شود . اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از گوشت گوساله برای چنجه استفاده کنند . در واقع انتخاب گوشت بستگی به سلیقه افراد دارد .

برای اطلاعات بیشتر مقاله فواید غذای کبابی را مطالعه نمایید .

کباب چنجه یک غذای محبوب

کباب چنجه محبوبیت بالایی دارد و افراد در مهمانی ها و مجالس خود از آن استفاده می‌کنند . اما روش تهیه کباب چنجه نسبت به سایر کباب ها کمی دشوار می باشد . شما نیاز دارید تا برای پخت یک کباب چنجه خوشمزه چند نکته مهم را رعایت کنید . در این مقاله سعی داریم ، تا شما را با یک روش پخت حرفه‌ای کباب چنجه آشنا کنیم . اگر در تهیه چنجه دقت کافی نداشته باشید ، امکان دارد گوشت شما سفت شود و یا بوی نامطبوعی داشته باشد . ذغال در بهبود طعم غذا تاثیر زیادی دارد . ذغال و انواع آن مطلب مفیدی است که از طریق این لینک می توانید آن را مشاهده کنید .

طرز تهیه کباب چنجه (مواد لازم )


برای کباب چنجه می توانید از گوشت فیله یا ران گوسفند و گوساله استفاده کنید . به ازای هر یک کیلو گرم گوشت می توانید ۲۰۰ گرم دنبه گوسفند اضافه کنید . دنبه به منظور لذیذتر و خوشمزه تر شدن کباب مورد استفاده قرار می‌گیرد . سپس می‌توانید از مقداری آب لیمو یا دو عدد لیمو استفاده کنید . همچنین شما به ۲۰۰ گرم ماست و دو قاشق روغن زیتون نیاز . نمک و فلفل را نیز می توانید بر حسب نیاز و ذائقه خود اضافه کنید .

طرز تهیه  چنجه


ابتدا گوش خود را کاملا بشویید و سپس با چاقو و آنها را به قطعات مساوی تقسیم کنید . دقت داشته باشید که قطعات گوشت را به صورت مساوی برش دهید . در غیر این صورت تکه ها همزمان با هم پخته می‌شوند . ممکن است برخی از گوشت ها خام باشد و برخی دیگر بسوزند . ضخامت ۲ الی ۳ سانت برای گوشت چنجه مناسب می باشد .
گوشت های بریده شده را در داخل یک کاسه قرار دهید . سپس دو عدد پیاز را رنده کنید و آن را به خوبی بگیرید . برخلاف سایر کباب ها در کباب چنجه ، از آب پیاز برای مزه دار کردن گوشت استفاده می‌شود . آب پیاز را به اضافه کنید و تفاله ها را دور بیاندازید .

آبلیمو و ماست

آبلیمو را به ماست اضافه کنید و خوب هم بزنید . روغن زیتون را به ماست اضافه کنید و مخلوط را درون کاسه بریزید . در این مرحله می توانید نمک و فلفل را به میزان دلخواه به مواد خود اضافه کنید . مواد را با دست به خوبی ورز دهید تا با هم مخلوط شوند . این کار را برای چند دقیقه ادامه دهید تا مطمئن شوید مواد به خوبی مخلوط شده است .
در انتها از یک تکه سلفون و یا پارچه برای پوشاندن سطح کاسه استفاده کنید . برای اینکه گوشت به خوبی طعم‌دار شده و مواد در بافت گوشت نفوذ کنند ، کاسه را به مدت ۶ ساعت درون یخچال قرار دهید . بعد از اینکه گوشت به خوبی طعم دار شد ، می توانید آن را از یخچال خارج کنید .

طرز تهیه کباب چنجه (سیخ زدن )


بعد از اینکه گوشت به خوبی طعم دار شد و آن را از یخچال خارج کردید . گوشت ها را بر روی تخته کار قرار داده و با لبه پشتی چاقو به آنها ضربه بزنید . این کار باعث می شود تا بافت گوشت نرم تر شده و سریع‌تر بپزد . در این مرحله گوشت آماده میباشد تا آنها را به سیخ بکشید .
به هنگام سیخ زدن گوشت می توانید از تکه های دنبه در لابلای گوشت ها استفاده کنید . چربی دنبه باعث نرم شدن گوشت و همچنین طعم بهتر آن می شود . شما بر حسب ذائقه خود می توانید مقدار دنبه را کم یا زیاد کنید .
دقت داشته باشید که برای چنجه نباید از سیخ های کلفت استفاده کنید . برای چنجه های مخصوص استفاده می‌شود که شبیه سیخ گوجه می باشد .

طرز تهیه کباب چنجه (پخت بهتر)

برای پخت کباب بهتر است از زغال استفاده کنید . زغال طعم بهتری به کباب می دهد و باعث پخت بهتر کباب میشود . همچنین به هنگام پخت کباب بر روی ذغال می توانید بعداً آن را دوباره گرم کنید . اما اگر کباب را داخل فر و یا اجاق گاز آماده کنید بعد از مدتی گوشت سفت میشود . به همین دلیل نمی‌توان دوباره آن را گرم کرده و میل کنید . برای نتیجه بهتر مقاله نحوه استفاده از باربیکیو را مطالعه نمایید.

نکات مهم در طرز تهیه کباب چنجه


برای طعم بهتر کباب می توانید از گوشت گوسفند استفاده کنید . گوشت گوسفند علاوه بر طعم بهتری که دارد ، دارای طبع گرم می باشد و باعث معده درد نمی شود .
برای طعم بهتر کباب می توانید از زعفران آب شده و همچنین از ادویه جات مختلف استفاده کنید . شما می توانید این مواد او را به داخل کاسه گوشت اضافه کنید . همچنین می توانید بر حسب سلیقه خود از سبزیجات معطر نیز استفاده کنید .
به هنگام کباب کردن گوشت می توانید از مخلوط کره آب شده و زعفران استفاده کنید . مخلوط را می توانید با استفاده از قلم‌مو بر روی گوشت در هنگام پخت بمالید . البته می توانید کباب را بر روی برخی از انواع آتشدان نیز آماده کنید .


طرز تهیه کباب چنجه (فواید گوشت قرمز)

مهمترین ویژگی گوشت قرمز پروتئین بالای آن می باشد . پروتئین برای رشد بدن کودکان و همچنین بزرگسالان بسیار مفید می باشد . کمبود پروتئین می تواند آسیب زیادی به عضلات بدن وارد کند . همچنین احساس ضعف و سرگیجه و همچنین دردهای موضعی می‌تواند از عوارض کمبود پروتئین باشد . گوشت قرمز بهترین منبع پروتئین می‌باشد که تاثیر زیادی در استحکام عضلات دارد . به همین جهت پیشنهاد می شود که گوشت قرمز در برنامه غذایی گنجانده شود .

مواد معدنی موجود در گوشت


یکی دیگر از مواد معدنی که در گوشت قرمز وجود دارد آهن می باشد . آهن به ساخت هموگلوبین خون کمک می‌کند . همچنین اکسیژن رسانی به قلب و مغز را سرعت می بخشد . یکی دیگر از تاثیرات آهن ، بهبود گردش خون می باشد . گردش خون مناسب مشکلاتی مانند عدم تمرکز و خستگی را از بین میبرد . کم خونی یکی از مشکلاتی می باشد که در اثر کمبود آهن به وجود می‌آید . کم خونی باعث به وجود آمدن حالت هایی مانند افسردگی و اختلالات رفتاری می شود .

طرز تهیه کباب چنجه (چربی اشباع شده)


اگرچه مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده موجب چاقی ، و همچنین ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود . در صورتی که به میزان مناسب از چربی‌های اشباع شده استفاده کنید ، موجب بهبود عملکرد کبد می‌شود . همچنین چربی اشباع شده تاثیر زیادی در افزایش تستسترون دارد . افزایش تستسترون باعث بهبود روابط جنسی و ترمیم بافتهای عضلانی می‌شود .
از همین جهت قطع کامل مصرف چربی اشباع شده ، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود . اما در مصرف آن دقت زیادی داشته باشید ، زیرا به سادگی باعث افزایش وزن میشود .

گوشت قرمز سرشار از سلنیوم می باشد

در گوشت قرمز مقادیر زیادی از سلنیوم وجود دارد . سلنیوم در اثر ترکیب با ویتامین B6 می تواند منجر به ایجاد توازن در بدن شود . همچنین این ترکیب باعث سهولت در باروری می شود . اگر میزان سلنیوم مورد نیاز بدن تامین شود ، می تواند به کاهش علائم منتهی به زایمان زودرس کمک کند .

طرز تهیه کباب چنجه (فواید سلنیوم)


همچنین سلنیوم می‌تواند از ابتلا به دیابت بارداری و همچنین سقط جنین جلوگیری کند . یکی دیگر از فواید سلنیوم ایجاد توازن میان تستسترون و استروژن می باشد ، که باعث تولید اسپرم های باکیفیت می‌شود .
از همین جهت استفاده از گوشت قرمز برای زوج هایی که قصد باربری دارند توصیه می شود . همچنین خانم های باردار که به سلامتی خود و جنین اهمیت می دهند میتوانند از گوشت قرمز استفاده کنند .

گوشت قرمز موجب افزایش زینک در بدن می‌شود

از غذاهای دریایی و گوشت قرمز می توان به عنوان دو منبع اصلی تامین زینک نام برد . افرادی که گیاه خواری می‌کنند و در برنامه غذایی خود از گوشت قرمز استفاده نمی کنند ، در تامین زینک برای بدن با مشکلاتی مواجه می شوند .
در واقع زینک مهمترین ماده برای رشد عضلات و همچنین سلامت مغز می باشد . همچنین زینک تاثیر زیادی در بهبود عملکرد ایمنی بدن دارد . به دلیل اینکه مقادیر زیادی روی در گوشت قرمز وجود دارد ، از همین رو با مصرف گوشت قرمز دچار کمبود زینک نخواهید شد .

وجود امگا 3 در گوشت


همچنین گوشت حاوی مقدار زیادی امگا ۳ و همچنین چربی های اشباع نشده می باشد . این مواد برای سلامت چشم و بهبود عملکرد آن بسیار موثر میباشند . افرادی که از گوشت قرمز استفاده نمی کنند می ‌توانند برای تامین زینک ، از داروها و مکمل های غذایی استفاده کنند . اما این مکمل ها هرگز جای گوشت را پر نمی کنند . همچنین ممکن است این مکمل های غذایی عوارضی با خود به همراه داشته باشند .

طرز تهیه کباب چنجه (تاثیر گوشت قرمز در سلامت قلب)


ممکن است شما نیز این جمله را شنیده باشید ، که مصرف گوشت قرمز باعث آسیب رساندن به قلب میشود . اما تحقیقات اخیر کارشناسان حوزه تغذیه و سلامت ، نشان می دهد که این سخن دقیق نمی باشد . اگر به میزان مناسب از گوشت قرمز استفاده شود ، تاثیر زیادی در سلامت بدن خواهد داشت .
همچنین اگر از گوشت قرمز کم چرب استفاده شود ، باعث کاهش کلسترول بد می شود . کاهش کلسترول LDL تاثیر زیادی بر روی سلامت قلب دارد .

خرید باربیکیو

باربیکیو بهترین وسیله برای پخت کباب می باشد . شما می توانید کباب های لذیذ را با استفاده از باربیکیو به آسانی تهیه کنید . البته شما می توانید به جای باربیکیو از فر های خانگی و صنعتی استفاده کنید . اما تجربه نشان می دهد استفاده از فر برای پخت کباب مناسب نمی باشد . به دلیل اینکه طعم کباب به خوبی باربیکیو نمیشود . همچنین به هنگام استفاده از فر ، گوشت شما دوباره قابل استفاده نمی باشد . اگر شما بخواهید کباب پخته شده در فرد را دوباره گرم کنید ، بافت گوشت سفت می شود .

بهترین وسیله برای تهیه کباب چنجه


به همین دلیل بهترین و مناسبترین وسیله برای پخت کباب باربیکیو و کباب پز می باشد . این محصولات سایز های متنوعی دارند ، و برای مصارف صنعتی و خانگی تولید می شوند . برای این که از دود ناشی از کباب اذیت نشوید ، پیشنهاد می کنیم که باربیکیو و کباب پز را در فضای باز قرار دهید . اگر می خواهید این محصولات را در فضای بسته استفاده کنید ، توجه داشته باشید که یک تهویه مناسب برای آنها در نظر بگیرید . شما می توانید انواع باربیکیو را از ویلا سازه خریداری نمایید . علاوه بر این برای خرید مبلمان ویلایی ، خرید تاب ویلایی ، اطلاع از قیمت تاب ریلکسی و سایر محصولات . می توانید به ویلا سازه مراجعه نمایید.

انواع باربیکیو برای تهیه کباب چنجه

باربیکیو ها در دو نوع گازی و ذغالی در بازار موجود می باشند . البته باربیکیو های برقی نیز چند سالی است که تولید می شوند . اما به دلیل اینکه گاز و زغال از انرژی برق ارزان تر هستند ، باربیکیو های برقی طرفداران زیادی ندارند .
شاید همه بر سر این عقیده با هم مشترک باشیم ، کبابی که بر روی ذغال آماده می شود طعم بهتری دارد . همچنین زغال یک طعم دودی بسیار دلچسب به کباب می دهد .


قیمت باربیکیو

برای یک باربیکیو قیمت خاصی نمی توان در نظر گرفت . به دلیل اینکه این محصول دارای تنوع طرح و سایز فراوان می باشد . همین موضوع باعث می‌شود تا قیمت این محصولات بسیار متفاوت باشد . شما می توانید مبلغ بسیار کمی در حدود چند صد هزار تومان را برای خرید یک کباب پز ارزان قیمت در نظر بگیرید . یا اینکه می توانید یک باربیکیوی بسیار لوکس با قیمت بیش از ۱۰ میلیون تومان را خریداری کنید .

گروه تولیدی ویلا سازه

ویلا سازه یک تولیدی می باشد ، که به صورت تخصصی اقدام به تولید تجهیزات ویلایی نموده است . شما می توانید تمام محصولات مرتبط با مبلمان فضای باز ، و همچنین تجهیزات و دکوراسیون ویلایی را از ویلا سازه خریداری نمایید . همچنین ویلا سازه یک مکان ویژه را برای مشتریان فراهم کرده ، که شما می توانید عکس و مشخصات طرح مورد نظر خود را برای ما ارسال کنید . ما این محصول را با مشخصاتی که شما خواسته اید تولید و برای شما ارسال خواهیم کرد .
شما می توانید با مراجعه به سایت ویلا سازه از محصولات مختلف این تولیدی بازدید کنید . یا اینکه می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید .

مطالب مرتبط با این موضوع :

بهترین روش تهیه ماهی کبابی

آموزش پخت کباب بناب

آموزش کباب برگ و کوبیده

تماس با ما

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طرز تهیه کباب چنجه

  1. المیرا گفت:

    کباب چنجه یکی از لذیذترین ومحبوب ترین کباب هاست واستفاده از گوشت گوسفندی ودنبه وماسن وآبلیمو در کناره این کباب به خوشمزه تر شدن کباب کمک میکنه وبرای درست کردن کباب مورد نظر باید باربیکیو داشته باشیم تا بتونیم به راحتی چنجه مون رو کباب کنیم شما میتونید از ویلاسازه باربیکیوی مورد نظرتون رو تهیه کنید واز درست کردن کباب ها تون لذت ببرید

  2. azari_kiz گفت:

    کباب چنجه یکی از ساده ترین روش‌های کباب کردن گوشته که از قدیم و از زمان نیاکان ما که دامدار بودن و همیشه کوچ میکردن درست کردنش مرسوم بوده و حتی امروزه هم به شدت طرفدار داره و خیلی محبوبه.
    طرز تهیه کباب چنجه در عین سادگی یه نکته مهم داره که باعث میشه کباب به خوبی درست بشه، اونم انتخاب درست گوشت واسه چنجه‌س که فرقی نداره گوشت گوسفند یا گوساله باشه، مهم اینه چه قسمتی از گوشت رو انتخاب کنید.
    اصیل ترین روش، انتخاب گوشت گوسفندی برای کباب چنجه‌س، اما متیونید از گوشت گوساله هم استفاده کنید چون به شدت طرفدار داره و در ادامه به اینکه چه قسمت‌هایی از گوشت رو انتخاب کنید اشاره میشه.
    همونطور که اشاره شد، بنا به قدمت این کباب و، سرعت آماده شدنش ممکنه که بعد از یه مدت طعمش عادی بشه و دلتون بخواد که به این کباب خوشمزه تنوع بدید و از روش‌های مخصوص واسه مزه‌دار کردنش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید