وبلاگ ویلاسازه

معرفی چادر مسافرتی

معرفی و خرید چادر مسافرتی

 

خرید چادر مسافرتی را باید باتوجه به هدفتان انجام دهید . اگر قصد کمپ‌زنی دارید، نیازی به چادرهای مسافرتی خانوادگی و بزرگ نیست و بهتراست چادری با وزنی سبک را تهیه کنید.

درضمن جنس چادر باید مقاوم باشد تا در طبیعت دوام آورده و همینطور از شما هم در برابر شرایط آب ‌و هوایی نامساعد و… محافظت کند.

چادر کمپ باید خیلی محکم‌تر از چادر مسافرتی خانوادگی باشد.

در مقابل، اگر به‌ منظور تفریح یا سفر خانوادگی درپی تهیه چادر هستید، اندازه و وزن چادرها خیلی اهمیتی ندارد، زیرا آن را با خودرو حمل می‌کنید.

 

در سراسر دنیا شرکت‌های متعددی از جمله ویلا سازه انواع چادرهای مسافرتی  را تولید می‌کنند و افراد براساس بودجه و نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب می‌کنند.

ویژگی های چادر مسافرتی خوب

قلاب‌‌ها و جیب‌‌های داخلی

 

در برخی از چادرها قلاب‌هایی هم وجود دارد که از آن‌ها می‌توان برای آویزان‌کردن لامپ، چراغ‌قوه دستی یا هر وسیله دیگری استفاده کرد.

قفسه‌های توری قسمت بالایی چادرها، شبیه به جیب‌هایی هستند که بیشتر در سفرهای گروهی کاربرد دارند.

زیرانداز چادر مسافرتی

انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی

زیرانداز چادر از لوازم مهمی است که باید به‌منظور تهیه آن در سبد خریدتان قراردهید، زیرا از چادر در برابر رطوبت و پارگی محافظت کرده و می‌تواند سال‌ها سبب افزایش عمر چادر شود.

می‌توانید زیرانداز را به‌صورت جداگانه تهیه کنید و با وجود آنکه هزینه مضاعفی روی دوش شما می‌افتد، دیگر لازم نیست که نگران پارگی یا رسیدن صدمه به چادرهای مسافرتی شوید.

پوشش ضدباران

انتخاب صندلی مسافرتی مناسب

در شرایط برف و باران، پوشش ضدآب باران روی چادر قرار می‌گیرد و هرچه ضخیم‌تر باشد، در برابر برف و باران مقاومت بیشتری خواهدداشت.

گاهی اوقات برای تامین گرمای بیشتر نیز لازم است به سراغ این پوشش بروید. برخی از پوشش‌ها تنها روی سقف چادر قرارگرفته و علاوه بر محافظت از چادر در برابر بارندگی، نور کافی را هم به داخل آن هدایت می‌کنند.

این پوشش‌ها بطور کامل روی سطح چادر کشیده می‌شوند و به‌دلیل فاصله‌ بین بدنه اصلی و کاور چادر، دمای آن محفوظ می‌ماند. با انتخاب رنگ روشن برای پوشش ضدبارانی نور مناسبی را در چادر خواهیدداشت.

وزن چادرهای مسافرتی

انواع صندلی تاشو و مسافرتی

به‌منظور کوهنوردی وزن چادر اهمیت زیادی پیدا می‌کند و در زمان خرید چادر های مسافرتی باید وزن آن را هم درنظربگیرد. وزن ایده آل چادر برای هر نفر حدود 1.4 کیلوگرم است.

اگر قصد خرید چادر مسافرتی برای کوهنوردی را دارید، ابتدا وزن چادر و میله‌ها را در نظر بگیرید.

سپس اجزای آن ازجمله میخ‌ها، پوشش عایق و کیسه حمل کننده و… را هم به وزن آن اضافه کنید تا وزن نهایی به دست آید.

همچنین در زمان خرید چادر باید به اندازه‌ فضایی که چادر در شکل بسته‌بندی خود می‌گیرد را نیز درنظربگیرید.

طرح چادرهای مسافرتی

راهنمای خرید چادر مسافرتی

از نظر ساختار هندسی چادرهای مسافرتی با طرح‌های متنوعی در بازار وجود دارند و این موضوع باعث می‌شود که گزینه‌های زیادی را برای انتخاب داشته‌باشید.

با شناخت انواع مدل‌های چادرها و نیز با توجه به نیاز خود، می‌توانید بهترین گزینه مناسب با شرایط خود را خریداری کنید.

معمولا چادرهای حرفه‌ای کمپینگ ازنظر رنگ و طرح پارچه، در حالتی تولید می‌شوند که با قرارگیری در شرایط نامساعد جوی، رنگ چادر خودنمایی کرده و عملیات امداد و نجات افراد با سرعتی بالاتر انجام‌می‌شود.

برای مثال رنگ‌های فسفری و نارنجی، سبز، زرد و آبی در این دسته هستند.

از سوی دیگر چادرهایی هم وجود دارند که نشان می‌دهد به واسطه رنگ خود در هم‌خوانی کامل با طبیعت و محیط پیرامون خود هستند.

دسته‌ای از چادرها هم به چادرهای استتار شهرت‌دارند که اغلب از رنگ‌هایی مثل سبز لجنی، خاکی و ارتشی هستند و مناسب کسانی هستند که جهت مستندسازی یا تماشای حیات وحش و شکار به دل طبیعت می‌روند.

قیمت انواع چادر مسافرتی

ابعاد چادر مسافرتی

برای خرید چادر مسافرتی باید به ابعاد و وزن و همین طور کاربرد آن دقت کنید. چادرهای مسافرتی کوهستانی با مدل خانوادگی تفاوت دارند و معمولا دارای ارتفاع کمتری هستند. چادرهای مسافرتی تقریبا با ارتفاع درحد ۱۵۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر هستند و می‌توانید به‌راحتی از فضای داخلی آن نیز استفاده کنید.

 

نصب آسان

هرچه چادر مسافرتی با روش نصبی آسان و راحت و بدون نیاز به تخصص باشد، انتخاب بهتری برای استفاده تفریحی به حساب می‌آید.

ضمن اینکه باعث صرفه‌جویی در وقت هم می‌شود و برای نصب آن نیز به تجهیزات اضافی نیاز نیست.

تهویه مناسب

آشنایی با انواع منقل مسافرتی

وجودداشتن دریچه‌های توری در سقف، پنجره‌ها و دیواره‌های چادر کمک بزرگی به تهویه هوای داخل آن می‌کند.

درضمن امکان مشاهده چشم‌انداز اطراف را نیز به‌راحتی فراهم می‌کند. چادرهایی با دریچه‌های توری بزرگ‌تر، انتخاب مناسبی برای سفر به مناطق گرم هستند.

 

برندهای خارجی چادر مسافرتی

 

  • هاسکی:برند هاسکی (Huski) از معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات کمپینگ است که چادر مسافرتی را با تکنولوژی و دانش فنی بالا برای شرایط جوی متفاوت تولید می‌کند و سابقه‌ای طولانی در این زمینه دارد.

 

  • این نوع از چادرها اغلب از جنس پلی استر هستند که کیفیت و مقاومت خوبی در برابر فشار و ضربه داشته و ضدآب هستند.

امروزه بسیاری از کوهنوردان حرفه‌ای و حتی آماتور در کشورهای مختلف از برند هاسکی استفاده می‌کنند، زیرا این چادرها متناسب با شرایط کوهستانی طراحی شده‌اند.

  • کلمن: کلمن برند تولیدی لوازم مسافرتی آمریکایی است و سابقه‌ای طولانی در زمینه تولید چادرهای کمپینگ باکیفیت دارد. درزهای چفت، با خاصیت ضدآبی، دوختی محکم، پارچه باکیفیت، زیبا، مقاوم در برابر باد، با نصب آسان و تفکیک‌پذیری داخل چادر برای حفظ حریم دو خانواده در یک چادر و غیره از سایر ویژگی‌های متمایز چادر مسافرتی کلمن است.

  • فرینو:برند فرینو نیز از تولیدکنندگان لوازم کمپینگ است که فعالیت خود را در سال ۱۸۷۰ میلادی آغاز کرده است و با بهره‌گیری از دانش روز دنیا، بر کیفیت کالاهای تولیدی خود می‌افزاید.

 

این شرکت ایتالیایی، در زمینه تولید چادرهای مسافرتی باکیفیت و ضدآبی از جنس پلی استر فعالیت می‌کند که معمولا در برابر فشار، ضربه و نفوذ آب مقاومت خوبی دارند.

ویژگی های چادر مسافرتی

 

  • کووآ : برند کووآ از برندهای جهانی در زمینه تولید چادر مسافرتی است.

چادرهای این برند کره‌ای مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه و نیز ساییدگی دارند و به‌دلیل بکاررفتن پلی استر در ساختارشان، ضدآب هستند. دقت‌کنید که در زمان خرید قابلیت ضد آبی آن  را درنظربگیرید.

 

  • بلک دایموند:اگر چادرهای مسافرتی با برند مطرح آمریکایی می‌خواهید، برند بلک دایموند محصولات فوق‌العاده‌ای در زمینه کمپینگ را دارند.

این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۹۵۷ میلادی شروع کرده است، این برند یکی از برندهای موفق قدیمی در زمینه تولید چادرهای مسافرتی بشمار می‌آید.

 

این چادرها باکیفیت عالی تولیدشده و قابلیت استفاده در کوهستان و کویر را دارند. پایه‌های این دسته از چادرها از جنس آلومینیوم و فایبرگلاس است و به همین دلیل بهترین گزینه برای آب‌وهوای نامساعد و طوفانی هستند.

 

  • ایزی کمپ:برند دانمارکی ایزی کمپ فعال در زمینه تولید چادرهای مسافرتی ارزان قیمت و باکیفیت است و طرفداران زیادی دارد. این برند پیشتاژ در زمینه تولید چادرهای مسافرتی و نیز خانوادگی است.

 

  • سایر برندهای خارجی:شرکت کلمبوس از تولیدکنندگان آمریکایی چادرهای مسافرتی تفریحی و خانوادگی است.

 

بست وی (Bestway) هم از تولیدکنندگان معتبر چادر مسافرتی کوهنوردی و حرفه‌ای تولید تجهیزات سفر است و کمپینگ کینگ کمپ (King Camp) فعال در تولید تجهیزات سفر بوده و یاماها، شنگیوآن نیز از بهترین برندهای چادر مسافرتی می‌باشد.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “معرفی چادر مسافرتی

  1. azari_kiz گفت:

    چادرهای مسافرتی معمولاً از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. برخی از جنس‌های معمول برای چادرهای مسافرتی عبارتند از:

    نایلون: چادرهای نایلونی خیلی سبک و قابل حمل هستند. این جنس بیشتر برای چادرهای دوفصل و کمپینگ استفاده می‌شود. نایلون در برابر باران و رطوبت مقاوم است.
    پلی استر: چادرهای پلی استری نسبت به چادرهای نایلونی کمی سنگین‌تر هستند، اما از نظر مقاومت در برابر باد، باران و حرارت بهتر عمل می‌کنند.
    پارچه: برخی چادرهای مسافرتی از جنس پارچه تولید می‌شوند که به دلیل وزن سنگین و غیرقابل حمل نسبت به دو جنس بالا معمولاً برای اردوهای ثابت استفاده می‌شوند.
    پوسته چرم: برخی شرکت‌های تولید کننده چادرهای مسافرتی از پوسته چرم برای ساخت چادر استفاده می‌کنند که به دلیل وزن زیاد، چادرهای بزرگ با قابلیت حمل کم و مناسب برای اردوهای ثابت هستند.
    فایبرگلاس: این نوع چادر از جنس الیاف شیشه‌ای ساخته شده است و بسیار قوی و مقاوم در برابر آتش و باران است. اما به دلیل وزن بالایی که دارند، مناسب برای مسافرت‌های ثابت هستند.
    لازم به ذکر است که هر کدام از این جنس‌ها ممکن است در چادرهای مسافرتی مختلف با کیفیت‌های متفاوت به کار روند. برای خرید چادر به جنس آن توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید