وبلاگ ویلاسازه

نحوه ساخت تاب ویلایی

نحوه ساخت تاب ویلایی و باغی

 

نحوه ساخت تاب ویلایی و باغی را بطور کامل در این مقاله بیان خواهیم‌کرد.

اگر شما تجربه ساخت یک تاب ویلایی را ندارید، و برای اولین بار می‌خواهید این کار را انجام دهید. می‌توانید با روش آزمون و خطا این کار را انجام دهید، همینطور می‌توانید از ایده‌ها و راهنمایی‌های مختلف استفاده‌کنید. کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی‌ها می‌تواند در پیشبرد اجرای این کار موثرباشد.

همچنین اطلاعات تکمیلی دیگری نیز در وبلاگ ویلا سازه در این زمینه وجود دارد .

خرید تاب باغی

برای خریدتاب ویلایی روی عکس کلیک کنید

هنگام ساخت تاب ویلایی به جزئیات توجه‌کنید.

ارزان ترین تاب ویلایی

یک تاب ویلایی از قطعات مختلفی تشکیل می‌شود که هریک از آنها کاربرد متفاوتی دارد. گاهی اوقات موجودنبودن یک قطعه کوچک باعث اختلال در کارکرد کل مجموعه می‌شود.

توجه‌کردن به جزئیات، از اصول اولیه ساخت تاب ویلایی و باغی است.

ساخت تاب کودک

تاب ویلایی و باغی تولید شده در ویلاسازه

برای مثال گاهی اوقات فقدان یک پیچ کوچک در موتور اتومبیل، می‌تواند عملکرد کل موتور را تحت تاثیر قرارداده، و باعث ایجاد مشکلات زیادی برای موتور اتومبیل شما شود.

از جزئیات مهمی که اکثر افراد به آن توجهی نمی‌کنند، اهمیت استفاده از قلاب‌های مناسب برای آویزان‌کردن تاب است.

معرفی تاب‌های ویلایی

ممکن‌است در ابتدا، استفاده از قلاب هیچ مشکلی برای شما نداشته باشد، و به راحتی بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد. اما به مرور زمان کیفیت خود را از دست داده و حتی ممکن است روزی باعث آسیب دیدن شما یا عزیزانتان شود. پس نوع قلاب، ضخامت و تحمل وزن آنها را به دقت بررسی‌کنید .

ساخت تاب ویلایی فلزی

تاب ویلایی و باغی تولید شده در ویلاسازه

از نکات جزئی دیگری که باید به آن توجه‌کنید، زاویه صندلی تاب می‌باشد. زاویه صندلی باید بطوری باشد که در زمان نشستن روی آن احساس راحتی داشته باشید.

همچنین بهتراست با استفاده بیش از حد از صندلی به جلو یا عقب خم نشود. در این صورت ممکن است از روی تاب به زمین بیفتید .

از زنجیر و طناب های با کیفیت استفاده‌کنید

انواع تاب‌های ویلایی یا باغی

درهنگام ساخت تاب‌ ویلایی دقت‌کنید که همه نکات ایمنی را رعایت‌کرده‌باشید، رعایت‌کردن نکات ایمنی دارای اهمیت بالایی است، گاهی اوقات موجب حفظ جان شما خواهدشد.

بهتراست در رعایت نکات ایمنی به‌منظور تولید تاب ویلایی جدیت کافی را داشته‌باشید. درغیراینصورت ممکن است عواقب ناشی از رعایت نکردن اصول ایمنی، متوجه شما و عزیزانتان شود .

از موارد ایمنی مهمی که باید توجه کافی را به آن داشته‌باشید، حفظ کیفیت و مقاومت زنجیر یا طناب‌های استفاده‌شده در ساخت تاب‌های ویلایی یا باغی است. می‌توانید از انواع مختلف زنجیر یا طناب برای آویزان‌کردن تاب ویلایی، از پایه تاب یا مکانی دیگر استفاده‌کنید.

ساخت تاب ویلا

تاب ویلایی و باغی تولید شده در ویلاسازه

انواع تاب ویلایی و مشخصات

کیفیت و مقاومت زنجیر یا طناب باید متناسب با نیاز شما باشد. دقت‌کنید که زنجیر تاب دارای پارگی نباشد و طنابی که از آن استفاده می‌کنید پوسیده نباشد. سعی‌کنید از زنجیر یا طناب‌های یک تکه استفاده‌کنید، زیرا دارای مقاومت بیشتری هستند.
طناب را به لبه‌هایی که امکان بریدن طناب‌ها را دارند نبندید، حرکت‌کردن طناب بر روی سطوح مختلف می‌تواند در بلندمدت سبب ساییده‌شدن و پارگی طناب شود.

به همین دلیل تا جایی که می‌توانید از قلاب استفاده کنید، و تاب را با استفاده از قلاب از سطوح مختلف آویزان کنید. اما اگر ناچار هستید طناب را به سطوح مختلف ببندید، هر چند وقت یکبار طناب را مورد بررسی قراردهید .

ساخت تاب بازی

تاب ویلایی و باغی تولید شده در ویلاسازه

ساخت تاب ویلایی ارزان قیمت

برای استحکام زنجیر یا طناب سعی‌کنید از پیچ و مهره‌های مخصوص استفاده‌کنید، گره‌زدن زنجیر از اشتباهاتی است که برخی از افراد آن را مرتکب می‌شوند. گره زنجیر به راحتی می‌تواند در اثر تکان‌های مختلف بازشود .در ادامه به شرح نحوه ساخت تاب ویلایی و باغی می‌پردازیم.

1. فضایی که می‌خواهید تاب آنجا نصب‌شود را اندازه بگیرید.

این اندازه مشخص می‌کند، محلی که تاب شما در آنجا نصب می‌شود چه اندازه‌ای است.

اگر سقف بالای ایوان شما همراه‌با تیرچه یا تیرآهن روباز یا با دیگر عناصر سازه‌ای است که در بین آنها شکافی وجوددارد، ممکن است تاب را با طولی بسازید که به شما اجازه متمرکزشدن به قلاب‌ها در بین شکاف‌ها، برای آویزان‌شدن تاب را بدهد.

تاریخچه تاب ویلایی

دقت‌کنید که جایگاه نشستن چقدر عمیق و پشت آن تا چه اندازه بلند باشد. صندلی و پشتی یک تاب مشابه که در آن احساس راحتی می‌کنید را اندازه بگیرید، برای مثال تاب ساخته شده با صندلی 508 میلی متری و پشتی 457 میلی متری برای یک فرد نسبتاً بلندقد راحت است اما ممکن است این تاب برای فردی با پاهای کوتاه‌تر راحت‌نباشد.

ساخت تاب فضای باز

تاب ویلایی و باغی تولید شده در ویلاسازه

2. تمام ابزار، بست و چوب‌های مورد نیاز جهت تولید تاب باغی را آماده‌کنید.

به‌منظور ساخت تاب ویلایی یا باغی، همه ابزار و عناصر موردنیاز تولید تاب باغی را آماده‌کنید.

ابزارها :اره گرد، اره برقی، چکش، نوار اندازه‌گیری، مربع، و دریل و مته

اتصال دهنده‌ها:  پیچ‌های چوبی، پیچ قلابدار

الوار و سایر عناصر تاب ویلایی: چوب، فلز،پلاستیک 

3. تمام عناصر تاب  را اندازه‌ گرفته و برش‌دهید.

ساخت تاب باغی

تاب ویلایی و باغی تولید شده در ویلاسازه

نگهداری تاب ویلایی

طول قطعات پشتی تاب باید متناسب با قد مورد نظرتان برای نشیمن تاب باشد. طول قطعات پایین باید با عمق مورد نظر صندلی برابر باشد.

برای اینکه تاب ویلایی راحتی لازم را داشته‌باشد، بهتراست منحنی‌های ملایمی روی قسمت تکیه‌گاه آن باشد.

و نیازی به ذکرنیست که این منحنی‌ها در زیبایی آن نیز موثر است.

میزان انحنا به ترجیح شما بستگی دارد، اما اگر ترجیح می‌دهید که صندلی با پشتی صاف داشته‌باشید، آن را انتخاب‌کنید.

انتهای باریک قطعات را کمی طولانی‌تر بگذارید تا تخته‌های تکیه‌گاه تاب به هم چفت‌شوند. از این ترفند برای تکه‌های پشتیبانی پایین هم استفاده‌کنید.

ساخت انواع تاب باغی

تاب ویلایی و باغی تولید شده در ویلاسازه

4. عناصر تاب ویلایی را به‌هم وصل‌کنید.

تاثیر تاب ویلایی در سلامتی

بعد از اندازه‌گیری و برش دقیق تمام قطعات موردنیاز برای ساخت تاب ویلایی و باغی، تاب باغی را بصورت استاندارد و اصولی به هم بسته و چفت‌کنید.

تکیه‌گاه‌های پشتی را به تکیه‌گاه‌های پایین تاب وصل‌کنید، محل‌های اولیه را برای بستن پیچ‌هایی که باید به هر جفت تکیه‌گاه متصل‌‌شوند را سوراخ‌کنید، باتوجه به طول اتصال، ممکن است لازم باشد که دو پیچ را در زاویه‌های مخالف قراردهید.

توجه‌کنید که در زمان نصب تاب‌های ویلایی و باغی نیز تمامی اصول استاندارد ایمنی را رعایت‌کنید.

تاب ویلایی ساخت

تاب ویلایی و باغی تولید شده در ویلاسازه

ساخت تاب ویلایی

تاب ویلایی و باغی تولید شده در ویلاسازه

نحوه ساخت تاب

تاب ویلایی و باغی تولید شده در ویلاسازه

راههای شناخت تاب ویلایی مناسب

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

راهنمای خرید تاب ویلایی

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

.

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “نحوه ساخت تاب ویلایی

  1. mazlomi گفت:

    تاب‌ها از جمله وسایل تفریحی هستند که در افزایش شادابی و آرامش شما در فضای باز خصوصی‌تان اثرگذار خواهند بود. اما برای خرید تاب باغی یا ویلایی می‌بایست به نکات مختلفی نظیر بودجه، سلیقه شخصی، سبک دکوراسیون و نوع فضای اطراف توجه داشت. در نتیجه پیش از انتخاب یک مدل، فضای بازتان را در نظر بگیرید تا ضمن ایجاد فضایی خاص و چشم‌نواز، لحظات آرام و شادی را با این وسیله بسازید.

    آلاچیق به تمام جزئیات مورد نیاز در خانه ییلاقی‌تان توجه داشته و مدل‌های متنوعی از این تجهیزات باغی و ویلایی را در اختیار شما قرار داده است تا متناسب با فضا، بهترین و زیباترین آنها را خریداری نمایید. در این قسمت شما انواع تاب باغی آلاچیق را مشاهده می‌کنید.

  2. azari_kiz گفت:

    اگر شما تمایل دارید فضای سبزی بی نظیر در حیاط ویلا یا منزل تان ایجاد کنید بهتر است تاب ها با طراحی خاص و جذابی را در قسمتی از حیاط قرار دهید.
    تاب های چوبی برای ایجاد فضایی روستیک و کلاسیک انتخابی مناسب و ایده آل محسوب می شوند و تاب های فلزی نیز می توانند فضایی مدرن و امروزی را در اطراف خود بوجود آورند.
    چیزهای کمی می تواند با آرامش نشستن در سایه یک عصر خنک بهاری روی تاب ایوان برابری کند. تاب هایی که خودتان ساخته اید. برای کسانی که برخی از ابزارهای اولیه و مهارت های استفاده از آنها را دارند، این یک پروژه سرگرم کننده است که تقریبا در هر نوع ایوانی زیبا به نظر می رسد. این تاب همچنین می تواند در صورت تمایل به جای یک ایوان به یک چهارچوب حمایت کننده مستقل نصب شود.

دیدگاهتان را بنویسید