وبلاگ ویلاسازه

کاربرد هیتر تابشی

هیتر تابشی

کاربرد هیتر تابشی فقط به عنوان بخاری فضای باز نیست .هیتر تابشی در انواع مختلفی تولید شده و به عنوان یک وسیله گرمایشی شناخته شده است. این محصول به عنوان یکی از لوازم گرمایشی که خاصیت ایجاد گرما دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیتر تابشی برای استفاده در فضاهای مختلف که ارتفاع این اماکن بیشتر از 3 متر است کاربردی مناسب دارد. طراحی هیتر تابشی به گونه‌ای است که گرمای انرژی خورشیدی را تداعی کرده و در نهایت گاز احتراقی را به گرما تبدیل می‌کند. با استفاده از این وسیله گرمایشی ذرات معلق در هوا به حداقل کاهش پیدا کرده و گردش آنها به مینیمم مقدار ممکن خواهد رسید.

کاربرد هیتر تابشی

مکان‌هایی که قابلیت استفاده از هیتر را به عنوان تجهیزات گرمایشی دارند متنوع بوده .و از فضای روباز تا فضای بسته را شامل می‌شوند. سالن‌های بزرگ، انبارها یا گلخانه‌ها همچنین سالن‌های ورزشی و فضاهایی که برای نمایشگاه در نظر گرفته می‌شوند از وسیله‌ای کارامد استفاده می‌کنند. در ضمن برای محیط‌هایی که روباز هستند .مانند رستوران‌ها نیز مناسب است. استفاده از هیتر برای تامین گرمای دلخواه با سرعت بالا است. و در تنوع بالایی عرضه می‌شود. انواع مدل‌های هیتر به لحاظ پیکربندی تفاوت دارند .و روز به روز بر تنوع آنها افزوده می‌شود. استفاده از هیتر برای مکان‌هایی مناسب‌تر است. که نیازی به گرم شدن کل فضا در این اماکن وجود ندارد. هیتر تابشی در مقایسه با محصولاتی مانند بخاری هیزمی تنوع بسیار بالایی دارند .


ویژگی‌های ساختاری هیتر تابشی

به طور کلی اجزای تشکیل دهنده هیتر شامل موارد زیر است:
مشعل
لوله آتشخوار
منعکس کننده
فن مکنده

کاربرد هیتر تابشی و نحوه کارکرد آن

برای احتراق این محصول جهت تولید گرما مخلوطی از گاز مایع یا شهری توام با هوا در لوله سوزانده می‌شود. این عمل با احتراق کامل توسط مشعل انجام خواهد شد. دمایی که پس از ایجاد گرما در لوله وجود دارد در حدود 300 درجه سانتی‌گراد است. در نهایت انرژی تابشی که از لوله ایجاد شده است با استفاده از منعکس کننده‌ای که در دستگاه تعبیه شده است. به پایین هدایت می‌شود. پس از انعکاس انرژی به سمت پایین گرمای مورد نیاز تامین می‌شود. تا محیط گرم شود. نقش فن مکنده ایجاد مکش لازم برای محصولاتی که احتراق در آنها صورت گرفته به سمت انتهای لوله است.

شما برای گرمایش فضای باز برای خرید آتشدان نیز می توانید اقدام نمایید .

نحوه ایجاد گرما در محیط برای تامین هوای گرم توسط هیتر


هوای مورد نیازی که به وسیله هیتر تابشی مصرف می‌شود .تا احتراق صورت بگیرد و گرمای کافی در محیط ایجاد می‌شود.در حدود 11 تا 13 برابر بیشتر از حجم گازی است که توسط هیتر مصرف می‌شود. در نتیجه باید بتوان هوا را برای این منظور در محیط تامین کرد. اگر هیتر در محیطی نصب شود که دارای هوا به میزان کافی باشد اکسیژنی که مورد نیاز است توسط تهویه عمومی که وجود دارد تامین خواهد شد.

به هنگام خرید باربیکیو و وسایلی از این دست همیشه تهویه را در نظر بگیرید .

تامین اکسیژن برای احتراق در فضای سرپوشیده

اگر در محیطی که فضای باز به اندازه کافی وجود نداشته باشد هیتر نصب شود .برای این‌که هوای مورد نیاز دستگاه جهت احتراق تامین شود .باید لوله‌های مستقل را به دستگاه هیتر وصل کرد .تا هوا از بیرون سالن تامین شده و احتراق صورت بگیرد.
حرارتی که به وسیله هیتر ایجاد می‌شود به صورت تابشی منعکس شده و موجب می‌شود بدون نیاز به گرم شدن تمامی قسمت‌های محیط، افراد یا اشیایی که در مسیر آن هستند گرم شوند. بدین ترتیب فضا به سرعت گرم شده و در نتیجه با سرعت گرمایش بالا در انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.

همچنین گرمای ایجاد شده هیچ مشکلی برای وسایل دیگر مانند مبلمان ویلایی یا سایه بان چتری بوجود نمی آورد .

انواع هیتر تابشی


هیتر تابشی انواع مختلفی با عناوین گازی و برقی دارد. این محصول در برندهای مختلفی تولید می‌شود .و یکی از مناسب‌ترین و کم هزینه‌ترین وسایل گرمایشی صنعتی است .که مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که برای تامین انرژی مورد نیاز آن جهت عملکرد مناسب دستگاه نیاز به برق و گاز می‌باشد .تا حد امکان پیشنهاد شده که از نوع گازی استفاده شود تا هزینه‌ها کاهش پیدا کنند.

آشنایی با انواع بخاری می تواند برای شما مفید باشد .

کاربرد هیتر تابشی و ابعاد آن

مدل‌های مختلف از این دستگاه دارای ارتفاع و طول متفاوت هستند .که خریداران می‌توانند نوع مناسب از این محصول را با در نظر گرفتن فضای موجود تهیه و نصب کنند. به طور کلی هیتر برقی نسبت به تابشی از نوع گازی متفاوت است .و کاربرد دستگاه از عوامل مهم در تعیین قیمت فروش آن می‌باشد.

البته برخی از انواع بخاری مادون قرمز هم با نام بخاری تابشی شناخته می شوند .


موارد ایمنی در نصب هیتر تابشی

برای نصب هیتر تابشی جهت ایجاد امنیت کامل لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید. بدین ترتیب گرما به اندازه کافی تولید شده .و از بروز هرگونه آسیبی ممانعت خواهد شد. ایجاد حفاظت و امنیت کامل با نصب درست دستگاه حاصل می‌گردد.
حداقل ارتفاعی که برای نصب هیتر در ارتفاع پیشنهاد می‌شود. برای با 4.3 متر است و اگر قرار است که هیتر به صورت زاویه‌دار نصب شود بهتر است حداقل ارتفاع مورد نظر در حدود 3.6 متر باشد.

از طریق این لینک با کاربرد انواع بخاری آشنا شوید .

کاربرد هیتر تابشی و نکات مهم در هنگام نصب


برای این‌که لوله‌ها به درستی قرار بگیرند باید فاصله ایمنی در نظر گرفته شده در زیر لوله نشخوار برابر با 10 سانمتی‌متر باشد.
برای ایمنی بیشتر لازم است که فاصله 50 سانتی‌متر از بالای دستگاه و فاصله 60 سانتی‌متر برای کنار دستگاه منظور شود.

مزایای استفاده از هیتر تابشی در مکان‌های مختلف

راندمان و بازدهی گرمایی که توسط این محصول تولید می‌شود بسیار بالا می‌باشد. و در نتیجه میزان هدر رفتن انرژی در آن کم است. زیرا گرما را از بالا به سمت پایین هدایت می‌کند.جریان گرمایی که از طریق این دستگاه ایجاد می‌گردد. قابل کنترل شدن است.
کیفیت هوایی که به وسیله این محصول در سالن‌ها یا فضاهای دیگر تولید می‌شود. دارای کیفیت مطلوبی است و ذرات معلق دارای گردش کمتری در محیط هستند.
اگر هوا دارای کیفیت پایین باشد در نحوه عملکرد دستگاه به لحاظ تولید گرما اختلالی ایجاد نخواهد کرد.

انواع بخاری فضای باز و هیتر تابشی را میتوانید از طریق تولیدی ویلا سازه سفارش دهید .

کاربرد هیتر تابشی در فضاهای محدود


از آنجایی که هیتر نسبت به سایر محصولات گرمایشی فضای کمی را اشغال می‌کند مورد توجه قرار گرفته است. زیرا هیتر معمولا در قسمت سقف محیطی که قرار است گرما تولید کند نصب می‌شود.
در انواع محیط‌ها مانند باغ و رستوران و سوله و سالن‌های بزرگ کاربرد گسترده‌ای از این دستگاه مشاهده می‌گردد.
نصب دستگاه ساده بوده .و بدون این‌که نیاز به تاسیسات فنی خاصی در موتورخانه داشته باشد .و بدون کانال‌کشی یا لوله‌کشی قابلیت استفاده دارد.

کاربرد هیتر تابشی و نگهداری و تعمیرات

نگهداری و تعمیرات دستگاه ساده بوده .و اگر نیاز به سرویس داشته باشد به سادگی قابل انجام است.
آلودگی که با استفاده از آن ایجاد می‌شود بسیار کم است.
با استفاده از هیتر برای تولید گرمای دلخواه میزان مصرف انرژی بسیار کمتر از سایر دستگاه‌های تولیدکننده گرما می‌باشد.
از آنجایی که محل نصب برای هیتر در ارتفاع در نظر گرفته می‌شود دارای امنیت کافی برای کودکان است.

تسریع در تولید گرما


گرمای تولید شده با هیتر تابشی در کمترین زمان ممکن اتفاق خواهد افتاد .و هوایی دلنشین و مطلوب ایجاد خواهد شد.
اختلاف دمایی که به وسیله هیتر ایجاد شده بین سقف و کف به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

توان گرمایشی هیتر تابشی

توان گرمایشی که توسط این دستگاه تولید می‌شود بسیار بالا می‌باشد. از این‌رو تولید گرما به صورت یکنواخت است. و موجب می‌شود که هوای گرم تنها در یک ناحیه متمرکز نشود. و در محیط اطرافش به اندازه کافی پخش شود. بازتاب گرمای تولید شده به صورت امواج مادون قرمز صورت می‌گیرد. و در نتیجه محیط را به خوبی گرم خواهد کرد. شما می‌توانید این محصول را در سایز و رنگ‌های متنوع با برندهای گوناگون خریداری کرده .و از مزایای تهيه آن جهت گرم کردن محیط لذت کافی ببرید.

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

آتشدان فلزی بهترین گرینه برای فضای باز

آشنایی با کارکرد بخاری برقی

تاریخچه بخاری برقی

راههای ارتباطی :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “کاربرد هیتر تابشی

  1. Ahmadi گفت:

    هیتر تابشی برای استفاده در فضاهای باز مناسب است وگرمای زیادی دارد البته ما میتوانیم هیتر های گازی رو جایگزین کنیم هیتر گازی هرمی یا قارچی گزینه خوبی هستند تا بتوانیم در فضای باز از گرما لذت ببریم ،هیتر های تابشی و هیتر های گازی مصرف انرژی پایینی دارند وخیلی باصرفه هستند ولی آتشدان هم میتواند گزینه خیلی باصرفه تری باشد

  2. azari_kiz گفت:

    هیتر تابشی قابلیت تبدیل حرارت به امواج الکترومغناطیسی را دارد. البته ناگفته نماند این حرارت از طریق سوختن به دست می آید و سپس امواج در کل فضا پراکنده می شود. نکته مهمی که در مورد هیتر تابشی باید بدانید این است که به هیچ عنوان شما قادر به جهت دار کردن و یا مسیر دهی گرمایش ایجاد شده نخواهید بود و اینکه گرمای ایجاد شده به طور یکسان در تمام فضا پراکنده می شود. مهمتر از همه اینکه با استفاده از هیتر تابشی گرد و غبار و آلاینده های موجود در هوا کاهش می یابد.
    بخاری های تابشی؛ اتلاف حرارت و انرژی نداشته و نسبت به سایر سیستم های گرمایشی، با استفاده از راندمان بالایی که دارند در مکان هایی که تردد زیاد است مقرون به صرفه و مناسب هستند و محیط را به صورت یکنواخت گرم می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید