وبلاگ ویلاسازه

آلاچیق یا سایبان چیست؟

آلاچیق یا سایبان چیست؟ تفاوت ها، مزایا و معایب آلاچیق

 

برای خرید سایبان چتری ویلاسازه کلیک کنید

09142244372

آلاچیق که از سازه‌ای باز شده حداقل از سه طرف و در قسمت بالایی آن تشکیل شده است که شامل داربستی با پایه‌های عمودی و عناصر افقی در ارتفاعی است که امکان عبور و مرور افراد را فراهم می‌کند و به عنوان زینت یا پناهگاه در برابر آفتاب در باغ‌ها استفاده می‌شود. گاهی اوقات می توان از سایبان چتری به جای آلاچیق استفاده کرد .

و تراس ها، به عنوان یک موضوع مرتبط در نظر گرفته می شود که با کمبود کمی و ناامن بودن ساختمان مشخص می شود، به گونه ای که ساختار قلمرو را به طور قابل توجهی تغییر نمی دهد و به همین ترتیب، آن را تغییر می دهد. نیازی به پروانه ساختمانی ندارد.

پیشنهاد میکنیم سایر محصولات ویلا سازه را نیز مشاهده نمایید .

تعریف کلی و جامع آلاچیق و سایبان

آلاچیق توسط شورای ملی به شرح زیر تعریف می شود: ساختاری که به منظور آراستن و سایه انداختن باغ ها یا تراس ها ایجاد می شود و بنابراین شامل داربستی است که عموما گیاهان بالارونده را نگه می دارد و از دو (یا چند) ردیف از پایه های عمودی به هم پیوسته در بالا تشکیل شده است. عناصر افقی در ارتفاعی قرار می گیرند که امکان عبور و مرور افراد را فراهم می کند. آلاچیق بنا بر ماهیت خود سازه ای است که حداقل از سه طرف و در قسمت بالایی باز است و معمولا نیازی به مجوز ساختمانی ندارد.

آشنایی با روف گاردن

اما مراقب باشید: اگر سقف ثابتی در قسمت بالایی وجود داشته باشد، دیگر کلاه فرنگی نیست، بلکه یک سایبان است و به این ترتیب ساخت آن تابع قوانینی است که برای این نوع سازه ها وضع شده است.

آلاچیق در عوض یک سازه سبک است که به ساختمان دیگری نمی‌چسبد، در قسمت بالایی پوشانده شده و از طرفین باز است، با ساختاری پشتیبان از آهن فرفورژه، آلومینیوم یا چوب ساختاری ساخته شده است، گاهی اوقات در کناره‌ها با پرده‌هایی که به راحتی قابل جابجایی هستند بسته می‌شود .اجزای سایبان چتری

برای تعریف سایبان، به جای آن به پیوست A مقررات ساختمانی نوع: المان ساختمانی پوشش دهنده فضای باز که توسط یک سازه ناپیوسته پشتیبانی می شود، برای استفاده های جانبی یا برای استفاده حفاظت شده از فضاهای وابسته استفاده می شود .

طراحی روف گاردن مدرن

منظور ما از ساختار ناپیوسته، ستون ها، از هر نوع، و در نتیجه دیوارها نیستند.

کاربرد مهم سازه های بیرونی و تاثیر آن برای زیباسازی

وقتی نوبت به سازه‌های بیرونی برای زیباسازی باغ یا تراس شما می‌رسد، می‌توانید از بین گزینه‌های بی‌شماری که مزایای منحصر به ‌فرد و محیط‌های متمایز را ارائه می‌دهند، انتخاب کنید. از آنجایی که محیطی که در آن زندگی می کنیم تأثیر مهمی بر سلامت روانی و عاطفی ما دارد، مهم است که نه تنها کاربردی بودن سازه ای که قصد خرید آن را دارید، بلکه جنبه زیبایی شناختی را نیز در نظر بگیرید.

طراحی و ساخت پشت بام سبز

اگر به دنبال سایه و محافظت در برابر عناصر برای افزایش قابلیت زندگی باغ خود در هر شرایطی هستید، یک جستجوی آنلاین سریع می تواند شما را به پیشنهاد آلاچیق سوق دهد، اما مهم است بدانید که این اصطلاحات مناسب نیستند. قبل از شروع به انتخاب مدل، باید تفاوت بین این دو ساختار را درک کنید، به ویژه به این دلیل که می تواند آلاچیق چیزی باشد که شما واقعا می خواهید.

نحوه ساخت آلاچیق و سایبان به چه صورت است؟

بسیاری دوست دارند باغ یا تراس خانه خود را با سازه هایی تجهیز کنند که به آنها امکان می دهد در تابستان از فضای باز لذت ببرند، در حالی که از آفتاب در امان هستند.

آلاچیق‌ها و سایبان‌ها مصنوعات ساختمانی متوسطی هستند که اکثر مردم معتقدند می‌توانند آزادانه و بدون هیچ مجوزی بسازند.

در برخی موارد واقعا چنین است، اما در برخی دیگر حتی داشتن پروانه ساختمان ضروری است، بنابراین یک حکم صریح توسط شهرداری صادر می شود.

سایبان ویلا و مضرات نور آفتاب

همانطور که مشخص است، سه سطح مداخله ساختمانی وجود دارد:

  • فعالیت ساختمانی رایگان
  • ارتباط تایید شده توسط تکنسین
  • مجوز ساختمان

این نوع ساختار بسته به اندازه و ویژگی های آن می تواند در هر یک از موارد توصیف شده قرار گیرد.

قوانینی که برای تعیین صلاحیت مناسب باید در نظر داشت، مقررات محلی مندرج در مقررات ساختمان و قوانین ملی است، در صورتی که منطقه مداخله در محدوده چشم انداز یا محدودیت های دیگر قرار می گیرد.

با این حال، رویه قضایی در این موضوع بسیار گسترده است و در برخی موارد، می توان به احکامی متضاد با یکدیگر دست یافت.

مشابهت ها و تفاوت های آلاچیق های روف گاردن

آلاچیق و سایبان ها هر دو سازه های بیرونی هستند که می توانند در حیاط خلوت و روف گاردن شما سایه و سرپناهی از آفتاب و باران ایجاد کنند. اما آنها این کار را متفاوت انجام می دهند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فهمیدن اینکه آیا به آلاچیق نگاه می‌کنید این است که به شکل سازه نگاه کنید. آلاچیق می تواند اشکال و اندازه های متفاوتی داشته باشد، دارای سقف شیبدار، مسطح یا گنبدی باشد. به طور کلی قابل جابجایی است، با استفاده از گیره یا پیچ مخصوص ثابت می شود. این سازه عموما فولادی است در حالی که روکش و پرده‌هایی که آن را به صورت جانبی می‌پیچد از پارچه هستند.

آلاچیق های روف گاردن یا پشت بام می تواند یک سازه ثابت یا موقت باشند، بیش از هر چیز یک کارکرد تزئینی دارد، در واقع سقف واقعی برای آن ارائه نمی شود، زیرا سقف متشکل از تیرهایی با فاصله مناسب، اجازه می دهد نور خورشید به بیرون نشت کند. برای داشتن حداقل پوشش، می توان قسمت رویی را به یک ملحفه سبک مجهز کرد یا با گیاهان زینتی و گیاه ویستریا تزیین کرد تا جلوه زیبایی نیز ببخشد.

مزایا و معایب آلاچیق ها در محیط باز و بسته

مزایا و معایب آلاچیق ها به طور طبیعی بسته به استفاده مورد نظر از آلاچیق متفاوت است. به عنوان مثال، آلاچیق صرفا اهداف زینتی دارد: با بازسازی یک واحه کوچک، یک فضای بیرون را مشخص می کند، اما هرگز از آب و هوای بد و اشعه ماوراء بنفش محافظت نمی کند. در حالی که آن را به ملحفه مجهز می کند، هرگز سطح سرپناه یک آلاچیق را ارائه نمی دهد.

از نظر ساختاری، آلاچیق ها حجم کمتری دارند و بسیار زیباتر هستند. اگر هدف آلاچیق اساسا ایجاد سایه باشد، می‌توانند سقفی کامل یا جمع شونده داشته باشند، اما بسیاری از آلاچیق‌ها فقط سایه جزئی را با تیرهایی با فاصله زیاد در بالا ارائه می‌دهند.

مزایای سایبان چتری

علاوه بر این، نوآوری های اخیر در زمینه آلاچیق، معماری مدرن را با پایداری محیطی ادغام می کند. این مورد آلاچیق های فتوولتائیک است که مجهز به پنل های خورشیدی برای تبدیل نور خورشید به برق هستند.

در نهایت، انتخاب بین آلاچیق کاملا شخصی است. هر دو سایه و سرپناهی را برای افزایش کیفیت زمان صرف شده در باغ شما ارائه می دهند و هر دو به طور بالقوه می توانند نیازهای عملی شما را برای فضای بیرونی جدید شما برآورده کنند.

عناوین مجوز برای آلاچیق و سایبان

آلاچیق یکی از مصنوعاتی است که می توان آن را به صورت رایگان و بدون عنوان مجوز ساخت. همچنین لازم نیست حداقل فاصله از مرز یا سایر مقررات ساختمانی را رعایت کند.

در عمل، آلاچیق ها به طور کامل با پرده ها جذب می شوند ، بنابراین از قوانین یکسانی پیروی می کنند حتی زمانی که با ورقه های جمع شونده پوشانده می شوند.

از سوی دیگر، برای آلاچیق باید دو حالت را تشخیص دهیم:

  • سازه موقتی که به زمین چسبانده نشده است
  • سازه ای که به طور دائم به زمین چسبانده شده است .

نوع اول توسط آن دسته از آلاچیق هایی است که می توانید آنها را در مراکز خرید آلاچیق و همچنین آنلاین خریداری کنید.

در این مورد، هیچ عنوان واجد شرایطی لازم نیست تا بتوانید آن را در باغ خود نصب کنید.

اما در مورد دوم، ساخت آلاچیق حتی نیاز به مجوز ساختمان دارد.

از سوی دیگر سقف از هر جهت یک کار ثابت است و از منظر شهرسازی به عنوان یک امر مناسب تلقی می شود.

تحقق آن نیازمند پروژه سازه ای و درخواست پروانه ساختمانی است.

سایبان در واقع نباید:

  • پایداری ساختمان را به خطر بیندازد
  • قوانین مربوط به حداقل فاصله را نقض کند.

مجوز منظر آلاچیق و سایبان

با این حال، آلاچیق، مصنوعات منفرد قابل جابجایی یا مواد سبک دیگر را برای اطلاعات توریستی یا برای فعالیت‌های آموزشی تفریحی، از جمله کارهایی که برای آنها مجوز لازم نیست، درج می‌کند.

بنابراین، ما می‌توانیم با گسترش، این انضباط را برای کسانی که از نوع داخلی هستند نیز اعمال کنیم.

از سوی دیگر، مجوز منظر ساده شده برای کارهای زیر مورد نیاز است :

  • سایبان، ایوان، کیوسک باغ با طبیعت دائمی و مانند آن که از چند طرف باز شده و سطح آن بیش از 30 متر مربع نباشد.
  • محصولات جانبی یا حجم های فنی با حجم های بیرون آمده از سطح زمین بیش از 30 متر مکعب .

برای سایبان‌های بزرگ‌تر، در صورت وجود محدودیت‌های منظر یا معماری، لازم است از نهاد مسئول حفاظت آن مجوز درخواست شود.

آلاچیق و سایبان در کاندومینیوم

برخی از مقررات کاندومینیوم حاوی نسخه هایی برای نصب این مصنوعات هستند و نیاز به مجوز مجمع دارند.

با این حال، حتی زمانی که مجوز ارائه نشده باشد، آلاچیق‌ها و سایبان‌ها را می‌توان فقط در صورتی نصب کرد که:

آسیبی نرسانند یا مانع بهره‌مندی از منفعت عمومی سایر مجتمع‌های مسکونی (از جمله حق دید)

این مقررات همچنین ممکن است حاوی دستورالعمل های خاصی در مورد ویژگی های این مصنوعات، مانند رنگ ورق ها باشد.

 

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “آلاچیق یا سایبان چیست؟

  1. azari_kiz گفت:

    در زمان های گذشته در عمارت ها و بناهای قدیمی از آلاچیق یا کلاه فرنگی استفاده می شد ولی امروزه از آلاچیق در ویلاها و باغ ها و فضاهای باز بیشتر استفاده می شود و کاربرد فراوانی دارد پس آلاچیق به معنای یک سازه با فضای نیمه باز که بر روی ستون ها قرار گرفته را آلاچیق می گویند و اغلب از سازه های فلزی ، چوبی ، شیشه ای و حصیری می باشد
    آلاچیق یک فضای نیمه باز است که دارای سقف می باشد و در محوطه های باز و مکان های مختلف از آن می توان استفاده کرد و با یک طراحی زیبا می توان ساعاتی را در زیر آن استراحت و از مناظر طبیعی اطراف لذت برد و یک روز خوش و خاطره انگیزی را برای خود رقم زد

دیدگاهتان را بنویسید