وبلاگ ویلاسازه

صندلی راک و تجویز پزشکان ارتوپدی

فواید طبی صندلی راک | مزایای سلامتی در صندلی راک چیست؟

فواید طبی صندلی راک می تواند برای بزرگسالان نیز مفید باشد. بدون شک، ما در دنیای فناوری پیشرفته زندگی می کنیم. به نظر می رسد هر روز ابزار جدیدی برای ارتقای سلامتی بهتر از راه می رسد. اما به گفته Life Span، خرید صندلی راک می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و رفاه کلی را افزایش دهد. در حالی که استفاده از صندلی های راک تمرین تناسب اندام را برای یک تمرین هوازی فراهم نمی کند، این فعالیت می تواند سلامتی شما را به روش های قابل توجهی بهبود بخشد.

تنوع بالای صندلی های راک تولید شده در ویلا سازه می تواند حق انتخاب بیشتری به شما بدهد .

فواید مهم استفاده از صندلی راک چه مزایای به ارمغان دارد؟

افزایش رفاه بیماران مبتلا به زوال عقل

درمان با صندلی راک گزارش می دهد که مطالعه ای که در دانشگاه روچستر انجام شده است نشان می دهد که سلامت روانی ساکنان خانه سالمندان با اشکال شدید زوال عقل افزایش یافته است. این مطالعه نشان می دهد که تکان دادن باعث آزاد شدن اندورفین می شود که خلق و خوی بیماران زوال عقل را افزایش می دهد و همچنین درد را تسکین می دهد. مرکز تحقیقات بالینی در مورد پیری، خاطرنشان کرد که استفاده از صندلی راک مدت هاست که برای آرام کردن نوزادان شناخته شده است و به نظر می رسد همان فواید درمانی را برای بزرگسالان ارائه می دهد.

آشنایی با صندلی راک

کاهش نیاز به دارو

“واتسون” توضیح داد که تکان دادن باعث کاهش اضطراب و افسردگی در میان سالمندان می شود و کاهش نیاز به داروهای اضطراب و افسردگی را در افرادی که مشاهده کرد گزارش کرد. از آنجایی که این داروها گاهی اوقات عوارض جانبی مضری دارند، تکان دادن ممکن است گزینه قابل تحمل‌تری برای برخی از افرادی باشد که با این شرایط سروکار دارند.

افزایش تعادل

حرکت نوسانی بدن را برای حفظ تعادل تحریک می کند و در نتیجه ظرفیت بیشتری برای تعادل ایجاد می کند. تعادل بیشتر به ویژه در افراد مسن که با افزایش خطر صدمات ناشی از سقوط مواجه هستند مفید است.

تون عضلانی بهبود یافته است

تاب دادن راهی برای تقویت عضلات پا در افرادی که نمی توانند ورزش تحمل وزن را تحمل کنند، فراهم می کند. راک زدن برای افرادی که سبک زندگی غیرفعالانه ای دارند، فعالیت ایمن می آورد. در حالی که تکان دادن تمرینات قدرتی مانند وزنه برداری را جبران نمی کند، و می تواند یک گزینه تقویتی مناسب برای کسانی باشد که قادر به انجام فعالیت های شدیدتر نیستند.

آشنایی با انواع صندلی راک

علائم قولنج را تسکین می دهد

تکان دادن حرکتی را که کودک در رحم احساس می کرد تقلید می کند. تکان دادن کودکی که از قولنج رنج می برد، گریه را کاهش می دهد و خواب را بهبود می بخشد. تکان دادن همچنین ممکن است باعث خواب آرام در کودکان ناشناخته مبتلا به اختلالات قولنج شود.

آرتروز و کمردرد را کاهش می دهد

(رئیس جمهور جان اف کندی) از صندلی راک برای تسکین کمردرد، طبق تجویز پزشکش استفاده کرد. به گفته وب سایت جشنواره، صندلی راک به جلوگیری از انتقال سیگنال های درد از پشت به مغز کمک می کند. این سایت همچنین ادعا می کند که تاب خوردن می تواند به طور قابل توجهی درد آرتریت را بهبود بخشد.

صندلی راک و کمر درد

قابلیت های دیگر صندلی راک

بیشتر افراد به دلیل شکل و طرحی که دارند به صندلی های راک علاقه دارند. اما این صندلی ها مزایای درمانی زیادی از جمله راحتی و ثبات را نیز ارائه می دهند.

صندلی‌های راک مدتی است که وجود داشته‌اند، اولین مدل آن به سال 1710 برمی‌گردد که با اتصال دو اسکیت روی یخ به زیر یک صندلی سنتی ساخته شد.

با این حال، این روند تا حدود 75 سال بعد شروع نشد. حتی امروزه صندلی های راک با طرح های متنوع و با مواد مختلفی مانند حصیر طبیعی ساخته می شوند.

انواع صندلی راک

بسیاری از صندلی های راک که امروزه می بینیم تک سرنشین هستند، اما در آن زمان اغلب برای بیش از یک نفر طراحی می شدند. آنها به سرعت به عنوان دارای اثرات مثبت بر سلامت شناخته شدند و در مکان هایی مانند بیمارستان ها و سایر مراکز مراقبت های بهداشتی مورد استفاده قرار گرفتند.

نحوه انتخاب راک صندلی: نکات ما در اینجا آمده است

صندلی راک را می توان تقریبا در هر اتاقی از خانه شما قرار داد. اگر شومینه ای برای سبک روستایی دارید، می توانید از سنت پیروی کنید و سپس آن را در نزدیکی شومینه قرار دهید، یا در اتاق خواب، اتاق نشیمن یا حتی در پاسیو برای تاب خوردن در هوای آزاد.

مزیت یافتن آن در سبک‌های مختلف و با متفاوت‌ترین طراحی، بازتابی در امکان یافتن آن در خانه شما دارد، حتی اگر سبک آن نه کلاسیک باشد و نه روستایی .

فواید طبی صندلی راک

در واقع صندلی های راک مناسب برای طراحی مدرن و مینیمال، و همچنین پارچه های مناسب برای سبک پروانسالی، و همچنین آنهایی که دارای خطوط ساده اما تعیین کننده مناسب برای سبک صنعتی هستند.

هنگام انتخاب صندلی راک، اول از همه، یافتن یکی از مناسب ترین مواد ضروری است: آیا صندلی جای خود را در داخل خانه پیدا می کند یا بیرون؟ در واقع همه صندلی های راک برای استفاده در فضای باز مناسب نیستند زیرا در معرض هوای بد قرار دارند.

در مورد موادی که می توان صندلی راک را با آنها ساخت، اینها متفاوت هستند.

در میان سایر عناصری که برای انتخاب صندلی راک مناسب باید در نظر گرفته شود، مطمئنا انواع مختلفی را پیدا می کنیم:

  • صندلی راک کلاسیک، مدلی جاودانه با ریتم گهواره ای ثابت، مقرون به صرفه و فوق العاده مقاوم و همچنین قابل اعتماد، به طور بالقوه برای سازگاری در برخی شرایط دشوار است.
  • صندلی راک نرم، مدلی با قابلیت رفت و برگشت به دنبال روند قوس، مقاومت عالی
  • صندلی راک گلیندر، مدلی که از قوس برای حرکت خود استفاده نمی کند اما از طریق سیستم پیچیده ای از پیچ ها بر روی یک سطح صاف حرکت می کند تا حجم بهتر و ظرافت بیشتری داشته باشد، برای کسانی که نمی خواهند از تکان دادن دست بکشند. صندلی در فضاهای محدود طبیعتا ما به شما توصیه می‌کنیم که لایی‌های احتمالی و رنگ صندلی راک و روکشی را که باید بر اساس بقیه مبلمان انتخاب کنید، ارزیابی کنید.

راهنمای خرید صندلی راک

اطلاعات مفید در مورد صندلی راک

آموزش ساخت صندلی راک

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “صندلی راک و تجویز پزشکان ارتوپدی

  1. mazlomi گفت:

    صندلی راکینگ (rocking) یا راکر (rocker) نوعی صندلی با پایه های خمیده و منحنی است. این پایه های خمیده ضمن ایجاد تعادل به صندلی اجازه می دهند تا رو به جلو و عقب حرکت کند. نشستن بر روی صندلی های راکینگ آرامش زیادی به افراد می دهند چرا که همچون گهواره ای آنها را به آرامی حرکت می دهد اما نخستین بار ایده ساخت این صندلی جالب به ذهن چه کسی رسید؟ شاید تصور کنید صندلی راک یک کالای لوکس و تشریفاتی است. البته این ذهنیت تا حد زیادی به دلیل تصاویری است که در فیلم‌ها و سریال‌ها دیده‌اید اما مگر نه اینکه ما بخش زیادی از بودجه خود را صرف خرید محصولاتی آرامش بخش نظیر تشک‌های خوش‌خواب، کاناپه و مبل‌های راحتی می‌کنیم؟ پس دست‌کم این روزها این کالای لوکس و زیبا جنبه‌ای کاربردی نیز به خود گرفته است.

  2. azari_kiz گفت:

    صندلی راک یا راکینگ چیر (Rocking Chair) را شاید ما ایرانی ها با نام صندلی گهواره ای بشناسیم و تصویری که از اون در ذهنمون داریم صندلی هست که در فیلم ها معمولا مادر بزرگ ها و پدربزرگ ها روی اون مینشستن و در کنار شومینه برای خودشون استراحت میکردند یا برای بچه ها قصه میخوندن یا مادربزرگ ها مشغول بافتن بافتنی بودند
    از این منظر هم میشه نگاه کرد که اکثر ما در زمانی که نوزاد بودیم روی پای مادر یا پدر خودمون دراز میکشیدیم و برامون لالایی میخوندن و پاهاشون رو این ور و اون ور میچرخوندن تا گهواره رو برامون شبیه سازی کنند ، اصلا همین حرکت گهواره ای خودش از لحاظ علمی هم بررسی شده و نشون میده که باعث آرامش و تسلط خاطر میشه ، این خاطرات کودکی در ضمیر ناخودآگاه ما ثبت شدن و ما علاقه داریم تا اون رو در زندگی سالمندی تجربه کنیم ، آغوش مادر ، لالایی روی پاهاش و…

دیدگاهتان را بنویسید