وبلاگ ویلاسازه

ایده های طراحی با مبل سنتی چوبی

ایده های طراحی با مبل سنتی چوبی

مبل چوبی سنتی یکی از پرکاربردترین مبلمان در انواع طراحی داخلی است. استفاده از این نوع مبلمان در سبک های کلاسیک، روستیک و سنتی طراحی داخلی امکان پذیر است. یکی دیگر از مزایای مبلمان چوبی سنتی تنوع در طراحی و قیمت آن است.

با این مقدمه در ادامه این مطلب از سازنده به بررسی جزئیات بیشتر مبل چوبی سنتی می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

تخت سنتی های تولیدی ویلا سازه از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند .

مزایای استفاده از مبلمان چوبی

چوب ظاهری زیبا و برگرفته از طبیعت دارد. نقش ها و خطوطی که در بافت چوب وجود دارد به تنهایی در زیبایی مبلمان چوبی استفاده می شود. استفاده از مبلمان چوبی می تواند برای ایجاد نقطه کانونی و جلب توجه همگان به زیبایی و ظاهر آنتیک آن مورد استفاده قرار گیرد.

از طرفی چوب سختی و مقاومت بالایی دارد. این حتی در مورد انواع چوب نرم نیز صدق می کند. از چوب نه تنها در ساخت مبلمان، بلکه در ساخت انواع میز و صندلی و قفسه کتاب نیز می توان استفاده کرد.

برای تمیز کردن سطوح چوبی می توانید از مواد شوینده ای استفاده کنید که به این منظور اختصاص داده شده است. این مواد شوینده به راحتی در سوپرمارکت ها در دسترس هستند.

تخت سنتی و تاثیر آن در دکوراسیون

همچنین چوب یکی از مصالح سازگار با محیط زیست است. این ماده یک منبع تجدید پذیر در نظر گرفته می شود. استفاده از آنها به اندازه استفاده از پلاستیک به محیط زیست آسیب نمی رساند.

مبلمان سنتی

ویژگی های چوب مورد استفاده در مبل سنتی

از ویژگی های چوب که در ساخت مبلمان به آن توجه می شود می توان به سختی و مقاومت و رنگ چوب اشاره کرد. نقوش موجود در بافت آنها نیز از جمله عواملی است که در انتخاب نوع چوب مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین چوب برای تخت سنتی

انتخاب مناسب ترین چوب برای مبل چوبی با توجه به سبک

  • مبل چوبی به سبک کلاسیک

مبلمان چوبی تیره بهترین انتخاب برای سبک کلاسیک است. برای این سبک به دنبال چوب ماهون و گردو باشید. این نوع مبلمان علاوه بر القای حس گرما در خانه، بسیار باشکوه است. چوب های سخت تیره رنگ نیز طول عمر بالایی دارند.

  • سبک مدرن

مبلمانی که در طراحی سبک مدرن استفاده می شود، رنگ روشن تری نسبت به سبک کلاسیک دارد. چوب سرو و کاج که هر دو از چوب های نرم هستند، انتخاب های خوبی هستند.

رنگ روشن چوب آنها باعث می شود در طرح هایی که از رنگ های روشن استفاده می شود استفاده شود.

اگر به دنبال انواع محکم تری از این چوب ها هستید می توانید از چوب غان استفاده کنید. استفاده از این چوب برای ساخت مبلمانی که در طرح های مدرن استفاده می شود بسیار مناسب است.

  • سبک روستیک

برای چنین سبکی بهتر است از مبلمان چوبی که ظاهری روستیک دارند استفاده کنید. مبلمان ساخته شده از چوب کاج می تواند انتخاب خوبی برای این سبک از طراحی داخلی باشد.

در طراحی سبک بومی استفاده از المان ها به صورت مشخص و حساب شده معنایی ندارد. برای این سبک استفاده از وسایل آنتیک بسیار موثر است.

ارزش مبلمان چوبی آنتیک بستگی به چوب استفاده شده در ساخت آن دارد. خوب است بدانید که ارزش چوب به کار رفته در ساخت مبلمان به نقش، رنگ و سختی چوب بستگی دارد.

مبلمان سنتی ویلاسازه

استفاده از مبل چوبی برای فضا های بزرگ و کوچک

طراحی فضاهای بزرگ و کوچک هر کدام ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. بسیاری از افراد از استفاده از مبلمان چوبی می ترسند، زیرا معتقدند این نوع مبلمان می تواند فضا را شلوغ کند. اما چوب های نرم مانند کاج و توس بسیار سبک و مناسب هستند.

مبلمان ساخته شده از این چوب ها ظاهری طبیعی و به روز دارند و برای فضاهای کوچک مناسب هستند. چوب هایی مانند گردو و چوب ماهون برای فضاهای بزرگ و روشن مناسب هستند.

تنوع تخت سنتی

ایده های طراحی مبل سنتی چوبی

  • استفاده از وسایل عتیقه

می توانید در کنار مبلمان چوبی سنتی خود از عتیقه ها و ظروف قدیمی استفاده کنید. این باعث می شود فضا سنتی تر به نظر برسد.

  • استفاده از فرش دستباف

می توانید از یک فرش دستباف کوچک قدیمی با رنگ های قرمز و قهوه ای استفاده کنید و مبلمان سنتی خود را دور این مبل قرار دهید. تطبیق پذیری مبلمان سنتی با فرش دستبافت ایرانی یادآور هنر و تاریخ اصیل ایرانی است.

  • استفاده از کرسی

یکی دیگر از عناصری که مطابق با سنت قدیمی ایرانیان است، صندلی است. می توانید علاوه بر تخت و مبل های سنتی از کرسی نیز استفاده کنید.

  • استفاده از صنایع دستی

یکی دیگر از ایده های طراحی سنتی استفاده از صنایع دستی است. می توانید دیوار پشت مبل سنتی را با برخی از این صنایع دستی مانند تابلوهای میناکاری، قاب قلمکار یا فرش و قالیچه دستبافت بپوشانید.

  • استفاده از کوسن های سنتی

یکی از مهم ترین عناصر برای طراحی مبلمان چوبی استفاده از کوسن هایی با اشکال و نقش های سنتی است. همچنین می توانید با توجه به رنگ و طرح مبل تعدادی کوسن سفارش دهید و از آن به عنوان تکیه گاه تزئینی استفاده کنید.

 

مراقبت از مبلمان چوبی

مبلمان چوبی را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. نور خورشید از پشت پنجره می تواند تا 140 درجه برسد. این باعث می شود که رنگ مبلمان به مرور زمان کمرنگ شود و به آن آسیب برساند.

در اثر نور خورشید، چوب خشک می شود و این باعث ترک خوردن آن می شود. از قرار دادن مبلمان در نزدیکی منبع حرارت یا تهویه مطبوع خودداری کنید، زیرا باعث خشک شدن چوب و ترک خوردن آن می شود.

برای ماه هایی از سال که هوا خشک می شود، بهتر است رطوبت هوا تامین شود. امکان استفاده از پولیش بر روی خراش ها و ترک های چوب وجود دارد.

انتخاب چوب برای تخت سنتی

نکات نهایی برای خرید مبلمان چوبی سنتی

مبلمان چوبی انواع مختلفی دارد. این تنوع در چوب، رنگ و سبک مبلمان مشهود است. انواع مختلف این مبلمان با توجه به موارد ذکر شده قیمت های متفاوتی دارند.

این امکان برای شما وجود دارد که انواع مبلمان چوبی مناسب را با توجه به فضا و بودجه مورد نظر خود خریداری کنید.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “ایده های طراحی با مبل سنتی چوبی

  1. azari_kiz گفت:

    یکی از بهترین و زیباترین چوب‌های مورد استفاده برای دکوراسیون داخلی، چوب درخت بلوط است. از این چوب طبیعی برای ساخت انواع مختلفی از میز و صندلی‌ها، مبلمان، وسایل چوبی تزئینی و … استفاده می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این چوب می‌توان به مقاومت بسیار بالای آن در مقابل ضربه نیز اشاره کرد. به همین دلیل در ساخت و پوشش دیوار‌ها نیز از چوب بلوط استفاده می‌شود.

    چوب بلوط نوعی از چوب است که دکوراسیون داخلی محیط موردنظر شما را به فضایی مدرن تبدیل می‌کند. از یک طرف حال و هوای فضای سنتی به کمک چوب و از طرفی فضای مدرنی که به کمک آن ایجاد می‌شود، تلفیقی از سبک‌های مدرن و سنتی را به همراه آورده و دکوراسیون داخلی موردنظر شما را جذاب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید