وبلاگ ویلاسازه

اصول طراحی نمای مدرن مسکونی

اصول طراحی نمای مدرن مسکونی

ساختمان های مسکونی موجود در شهر در مجاورت سایر ساختمان ها بوده و نمای مسکونی باید با محیط اطراف خود هماهنگ باشد. نمای ساختمان مسکونی علاوه بر زیبایی و هماهنگی بیرونی موارد دیگری را نیز در بر می گیرد. نمای ساختمان به عنوان رابط، نقش اتصال فضای داخلی ساختمان با محیط بیرون را دارد. مثلاً با نماها می توانید نور ورودی را کنترل کنید یا با ایجاد یک نمای زیبا دید بصری خوبی ایجاد کنید. نمای مدرن مسکونی یک سبک محبوب در جهان است. طراحی نمای مدرن در عین سادگی بسیار دشوار است و نیاز به حوصله و مهارت خاصی دارد. اگرچه هر آب و هوا طراحی خاص خود را دارد، اما نمای مدرن مسکونی را می توان در همه مناطق اجرا کرد.

استفاده از انواع میزعسلی مدرن برای مدیریت فضا و زیبایی آن بسیار مفید است . این محصولات را میتوانید در ویلا سازه مشاهده کنید .

طراحی مدرن

نکاتی در رابطه با پلان ویلا

سبک نماهای مدرن

  1. نمای ترمووود
  2. نمای ترکیبی (کامپوزیت)
  3. نمای HPL
  4. نمای شیشه ای کرتین وال
  5. نمای شیشه ای فریم لس
  6. نمای شیشه ای اسپایدر
  7. نمای سرامیک خشک
  8. نمای لوور آلومینیومی
  9. نمای تزئینی

دکوراسیون ویلایی چیست؟

تعریف سبک مدرن

سبک مدرن سبکی است که معمولاً با استفاده از قوانین و مقررات خاصی از جدیدترین متریال در نمای ساختمان استفاده می کند. در طراحی مدرن نما از زوایای و خطوط عمودی و افقی ویژه استفاده می شود. نمای مدرن یکی از محبوب ترین نماها برای ساختمان های مسکونی است. در طراحی نمای مدرن یک ساختمان باید اصول مختلفی را رعایت کرد تا به نتیجه مطلوب رسید. استفاده از مصالح و مصالح استاندارد مانند آجر، سنگ و …، نورپردازی مناسب، قابلیت اجرای پلان و … بخشی از قوانین مربوط به طراحی نمای ساختمان می باشد. طراحی استاندارد نمای ساختمان علاوه بر زیباسازی ساختمان به افزایش عمر مفید آن نیز کمک می کند. از این رو امروزه به بحث طراحی ساختمان مسکونی از جمله طراحی نمای آن اهمیت زیادی داده شده و از طراحی نمای مدرن استفاده می شود.

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی

تاریخچه معماری مدرن مسکونی

معماران با ساختن شاهکارهایی با مصالح معماری مدرن که هم از نظر بصری جذاب و هم کاربردی هستند، به دنبال جایگزینی برای طراحی داخلی بودند. در حالی که آدولف لوس می گفت: (تزیین جرم است). مدرسه آموزش معماری مدرن باهاوس توسط والتر گروپیوس در سال 1919 میلادی ساخته شد. باهاوس به جمله (فرم تابعی از عملکرد است) اعتقاد داشت که یکی از دشواری های معماری مدرن در سال 1930 به حساب می آمد.

طراحی داخلی

طراحی تراس

ویژگی های نمای مدرن

  1. نگاه مدرن نیاز به سادگی و عقلانیت دارد.
  2. عدم بکار بردن جزئیات پیچیده در طراحی نمای ساختمان
  3. خطوط افقی و عمودی بیشتر در طراحی مدرن استفاده می شود.
  4. ایجاد عمق و ایجاد فضا در نما.
  5. استفاده از مصالح و تکنولوژی جدید در صنعت ساختمان.

 

 

طراحی فضای باز

اصول طراحی نمای مدرن

  • تزئینات کوچک

در طراحی نمای مدرن بهتر است از تزئینات اضافی خودداری شود. در این میان در نماهای سنتی شاهد تزیینات مفصل و پیچیدگی های فراوانی هستیم. در طراحی نما مدرن بیشتر تمایل به خطوط و نقش های مینیمال است و دیوارها و سقف ها معمولاً صاف و یکنواخت با حداقل تزئینات هستند. در صورت استفاده از الگوهای تکراری بهتر است از الگوها و نقوش سنتی خودداری کنید و در عوض تا حد امکان از الگوهای انتزاعی استفاده کنید.

  • رنگ های مناسب

رنگ های مورد استفاده در طراحی نمای مدرن و به طور کلی در ساختمان های مدرن معمولا از پالت های خنثی و ترکیب رنگ ها هستند. رنگ هایی مانند کرم، قهوه ای، خاکستری یا بژ انتخاب های خوبی هستند. سعی کنید از رنگ های روشن استفاده کنید و کمی رنگ غنی مانند بنفش یا گیلاسی اضافه کنید تا از یکنواختی جلوگیری کنید. برای دریافت ایده های بیشتر از تصاویر زیر کمک بگیرید.

  • طراحی باز شوها

در طراحی نمای مدرن یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان که البته بستگی به پلان دارد، محل بازشوها است. در طراحی نمای مدرن، شفافیت بسیار مهم است و به همین دلیل پنجره ها نقش بسیار مهمی در نما دارند. از جمله قواعد و اصول طراحی نما می توان به استفاده از طرح‌های ساده و در عین حال جذاب اشاره کرد. استفاده زیاد از طرح های مختلف باعث شلوغی بیش از حد نمای ساختمان شده و با وجود کار زیاد، زیبایی ساختمان به چشم نمی خورد. در طراحی نمای ساختمان به صورت مدرن از طرح های یکنواخت و هماهنگ استفاده می شود که در عین حال دارای پیچیدگی های مهندسی نیز می باشد. نمای مدرن ساختمان به گونه ای طراحی شده است که ذهنیت بیننده جذب اجرای پلان شده و به دنبال کشف پیچیدگی آن است.

طراحی دکوراسیون ویلا

  • انتخاب متریال

در طراحی نمای مدرن واقعاً مهم نیست که از چه متریالی استفاده می کنید، می توانید از بتن، چوب، آجر یا هر متریالی دیگر استفاده کنید، اما در هنگام انتخاب باید به یاد داشته باشید که خطوط صاف و همچنین بافت ها و طرح های ساده بهترین هستند. انتخاب در طراحی نما مدرن تلقی می شود. استفاده از چند متریال در کنار هم در نماهای مدرن کاربرد دارد اما در ترکیب ها باید به تناسب متریال ها بسیار دقت کرد، حتی می توان با استفاده از متریال، بخشی از نمای مدرن را برجسته تر کرد.

  • سقف های ساده

در طراحی نمای مدرن سقف ها می توانند مسطح یا شیب دار باشند اما سقف های منحنی یا گنبدی شکل و همچنین سقف های پیچیده و مختلط در طرح های مدرن کمتر دیده می شود.

 

طراحی ویلا سنتی

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

طراحی ویلا ایرانی

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “اصول طراحی نمای مدرن مسکونی

  1. azari_kiz گفت:

    سبک مدرن، سبکی است که معمولا از جدیدترین متریال در نمای ساختمان با استفاده از قواعد و قوانین خاصی استفاده می کند. در طراحی نمای مدرن از زوایا و خطوط عمودی و افقی خاص استفاده می شود. نمای مدرن یکی از محبوب ترین نماهای ساختمانی برای ساختمان های مسکونی به شمار می رود. در طراحی نمای مدرن یک ساختمان باید اصول مختلفی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب رعایت کرد. استفاده از مصالح و متریال استاندارد مانند آجر، سنگ و … نورپردازی مناسب، قابلیت اجرای طرح و … بخشی از قوانین مربوط به طراحی نمای ساختمان می باشد.طراحی نمای استاندارد یک ساختمان علاوه بر زیبا سازی ساختمان به بالا رفتن عمر مفید آن نیز کمک می کند. از این رو امروزه به بحث طراحی ساختمان از جمله طراحی نمای آن اهمیت زیادی داده شده و از طراحی نمای مدرن بهره گرفته می شود

دیدگاهتان را بنویسید