وبلاگ ویلاسازه

طراحی نما ساختمان

طراحی نما ساختمان

نمای ساختمان تلفیقی از توان مهندسی فناوری های جدید، تجربه، هنر، خلاقیت و استفاده از عناصر بصری و بصری در کنار هم است و زمانی که بر اساس اصول و هماهنگی طراحی شود علاوه بر جلب نظر همیشگی مخاطبان، می تواند عاری از محدودیت باشد درحقیقت زمان و مکان تبدیل به اثری ابدی می شود. نمای ساختمان نیز مانند لباس، نمایانگر هویت و شخصیت بیرونی یک ساختمان در نظر گرفته می شود که شخصیت درونی یک ساختمان را نیز به ما نشان می دهد.

نمای ساختمان دانش به روز و همیشه در حال تغییر است. در این زمینه چالش برانگیز و جذاب با ابهامات و سوالات زیادی در مورد نما مواجه هستیم که پاسخ به آنها بسیار دشوار است.

محصولات ویلا سازه مانند انواع تاب ویلایی را میتوانید به صورت اینترنتی خریداری نمایید .

 

طراحی نمای مسکونی و تجاری

طراحی نمای ساختمان تاثیر بسزایی در درک افراد از کیفیت و ساخت هر پروژه ساختمانی دارد. امروزه سازندگان ساختمان به اهمیت طراحی نما در ساخت و فروش پروژه های ساختمانی پی برده اند. بسیاری از پیمانکاران و سازندگان به درستی معتقدند که استفاده از خدمات یک شرکت حرفه ای معماری و طراحی نما یک سرمایه گذاری پربازده برای ساختمان ها است. نمای بیرونی ساختمان هویت یک ساختمان است که باید با بافت ساختمان های مجاور همخوانی داشته باشد. هنگام ورود به یک منطقه مسکونی و دیدن ساختمان های آن منطقه، اولین و مهم ترین چیزی که به چشم بیننده می رسد، طراحی نمای آن ساختمان ها است. نمای ساختمان ها قسمت اصلی ساختمان است و سیمای بیرونی هر ساختمان، جسم و تصویر ذهنی شهروندان آن شهر است. بنابراین طراحی نما یکی از مهمترین عوامل در صنعت معماری ساختمان می باشد.

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی

طراحی ویلا

نکاتی که باید در مورد طراحی نما بدانید

نمای هر ساختمانی هویت یک ساختمان را نشان می دهد. یک معمار یا سازنده با طراحی مناسب به ساختمان خود اعتبار، هویت و شخصیت می بخشد. طراحی بیرونی نما باید عملکرد و کاربری ساختمان را بیان کند و استفاده از آن را به بیننده القا کند. برای مثال نمای ساختمان اداری باید با عملکرد ساختمان هماهنگ باشد. توجه به بافت محیط نیز مهم است. به عنوان مثال طراحی نمای ساختمان دراصفهان یا طراحی نمای ساختمان در تهران تفاوت های زیادی با طراحی نمای ساختمان در بافت سنتی مناطق مرکزی کشور دارد که باید مورد توجه معمار قرار گیرد.

طراحی تراس

سلیقه شخصی کارفرما در بحث طراحی بسیار تاثیرگذار است. این امر می تواند بدون در نظر گرفتن اصول زیبایی شناسی و بافت شهری نقطه ضعفی در سطح وسیع شهری و نمای عمومی تلقی شود و باعث ناهمگونی بافت شهری شود. بنابراین اعمال ترجیحات شخصی بدون در نظر گرفتن ظاهر محیط نه تنها کمکی به زیباتر شدن ساختمان نمی کند، بلکه باعث سردرگمی می شود. ظاهر هر ساختمان در یک شهر تاثیر مستقیمی بر بدنه خیابان ها یا میدان هایی که در آن قرار دارد دارد.

عوامل زیادی بر طراحی نمای بیرونی ساختمان تأثیر می گذارد. تعدادی از این عوامل موثر به شرح زیر است:

  • جذاب تر کردن ظاهر ساختمان ها
  • عدم انتقال آلودگی صوتی
  • جلوگیری از اتلاف انرژی در چهار فص سال
  • محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی مانند زلزله، باد و باران

طراحی فضای باز

در طراحی نمای ساختمان چه چیزهایی باید مورد توجه قرار گیرد

  • معماری ساختمان:

عمر مفید ساختمان مسکونی حدود 30 تا 50 سال است. باید برای این سال ها به فکر طراحی نمای زیبا و چشمگیر باشید تا از زیبایی و عظمت ساختمان در این سال ها کاسته نشود و باعث خستگی چشم افراد نشود.

  • ایجاد هماهنگی با معماری شهری:

هر شهر و محله ای هویت و شخصیت خاص خود را دارد. طراحی ناهماهنگ نما به تاریخ، زیبایی و بافت منطقه آسیب می زند.

  • هزینه طراحی نما:

برای اینکه ساختمان نمای زیبا و مقرون به صرفه ای داشته باشد باید از همان ابتدا طراحی صحیح و حساب شده ای انجام شود. با بررسی دقیق و کارشناسی می توان از افزایش قیمت طراحی نمای ساختمان جلوگیری کرد.

طراحی نمای ویلا

اساس طراحی نمای ساختمان

زیبایی نمای ساختمان بر جذابیت فضای عمومی تاثیر می گذارد. یک ساختمان علاوه بر منحصر به فرد بودن بهتر است با همسایگان خود هماهنگ باشد و خطوط و مصالحی از نماهای آن منطقه در طراحی نما دیده شود. در طراحی نما باید فرهنگ و بافت منطقه مورد بررسی قرار گیرد و با هنر معماری و خلاقیت طراح ترکیب شود تا ظاهری چشم نواز برای ساختمان ایجاد کند.

طراحی ویلا سنتی

  • نورپردازی نما:

نورپردازی نمای ساختمان را در شب و روز به همان اندازه چشمگیر می کند. بنابراین طراحی نورپردازی به اندازه طراحی خود نما اهمیت دارد. نورپردازی نباید خیلی خیره کننده باشد. در نگاه اول باید نما نمایان باشد و سپس نورپردازی توجه را به خود جلب کند.

  • پویایی در طراحی نما:

با تغییر ابعاد بازشوها و ترکیب مواد مختلف و استفاده از المان های افقی و عمودی می توان نمای پویا ایجاد کرد. نمای پویا و سیال ساختمان برای بیننده جذابیت و ارزش بصری بیشتری دارد.

  • سازگاری نما با آب و هوا:

توجه به شرایط اقلیمی منطقه یکی از مهمترین اصولی است که در طراحی معماری ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد. نما به عنوان بدنه ساختمان وظیفه حفاظت از ساختمان و تامین آسایش ساکنین را بر عهده دارد. بنابراین باید سازه را در برابر تنش های آب و هوایی در شرایط متغیر آب و هوایی محافظت کند.

  • سازگاری نما با ساختاربنا:

اولین نکته در پایداری یک نما، ارتباط اساسی آن با سازه ساختمان است. بنابراین تمام جزئیات طراحی نما باید با نقشه سازه مطابقت داشته باشد. یکی از ویژگی های ساختمان استاندارد، اتصال یکپارچه بدنه ساختمان با سازه و سقف است.

طراحی ویلا ایرانی

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

طراحی ویلا مدرن

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “طراحی نما ساختمان

  1. azari_kiz گفت:

    نما معمولاً جلوی یک ساختمان اشاره دارد که قسمت جدایی ناپذیری از شخصیت ساختمان است. همانطور که انسان ها لباسی فاخر بر تن می کنند تا خود را آنگونه که هستند معرفی کنند، نمای ساختمان نیز جلوه ای از ماهیت درونی و بیرونی او است.
    طراحی نمای ساختمان به معنای استفاده از هنر، متریال و مفهوم جهت جان بخشیدن به یک بنا است. یک طراحی منحصر به فرد و در عین حال زیبا می تواند به طور ناگهانی هویت ساختمان و نحوه درک آن توسط مردم را تغییر دهد. این ویژگی قدرت بالای طراحی را نشان می دهد، چیزی که بی وقفه باید برای بهبود رابطه انسان با ساختمان استفاده شود.
    همۀ ما می دانیم که انتخاب نوع نما یکی از مهم ترین تصمیمات طراحی است که هر معمار باید انجام دهد. فاکتورهای زیادی از جمله سبک معماری، رنگ، متریال، ویژگی ها، نورپردازی و محوطه سازی وجود دارند که باید هنگام طراحی نما برای ساختمان باید در نظر گرفت. نکته اصلی دستیابی به تعادل بین عناصر مختلف ساختمان است.

دیدگاهتان را بنویسید