باربیکیو, وبلاگ ویلاسازه

روش تهیه و پخت کباب بناب

باربیکیو های فلزی وچوبی تولید ویلاسازه

کباب بناب

یکی از کباب های خوشمزه و پرطرفدار در ایران کباب‌ بناب می‌باشد . اصالت این کباب متعلق به استان آذربایجان شرقی و شهر بناب می باشد . ابعاد بزرگ این کباب از ویژگی های بارز آن می باشد ، ابعاد این کباب معمولاً بین ۶۰ الی ۷۰ سانتیمتر می باشد . اما برخی آشپزها آن را در ابعاد بزرگتری در حدود یک متر تهیه می‌کنند .

کباب بناب به لحاظ طعم و شکل ظاهری شباهت زیادی به کباب کوبیده دارد . اما مراحل آماده سازی و پخت آن ها کمی با هم فرق می‌کند . شاید بتوان گفت که سخت ترین مرحله در تهیه کباب بناب مرحله سیخ زدن می باشد . به دلیل ابعاد بزرگ این کباب ، سیخ زدن آن بسیار دشوار و نیاز به تخصص زیادی دارد .

امروزه بناب کبابی های زیادی در سطح کشور وجود دارند که اقدام به تهیه و فروش کباب بناب می‌کنند . اما اگر بخواهید طعم اصیل و واقعی کباب بناب را بچشید ، پیشنهاد می‌کنیم تا یک سفر به شهر زیبای بناب داشته باشید . در این شهر طرز تهیه و پخت کباب بناب به عنوان یک سنت خانوادگی می باشد . هر کدام از خانواده ها ویژگی خاصی به کباب اضافه کرده‌اند و یک دستور پخت به وجود آورده اند ..

دستور پخت کباب سینه به سینه منتقل شده و مانند یک میراث خانوادگی با ارزش می باشد . اما شما می‌توانید یک کباب بنابی خوشمزه را در منزل خود تهیه کنید . در این مقاله ما سعی می کنیم تا شما را با روش پخت کباب بناب آشنا کنیم .

کبابپز های ویلاسازه با طراحی شیک وخاص

باربیکیو و کبابپز های ویلاسازه مناسب فضای باغ وویلا

روش سنتی تهیه کباب بناب

بر خلاف کباب کوبیده که در تهیه آن از پیاز زیادی استفاده می شود ، در کباب بناب باید طعم گوشت غالب باشد . در روش سنتی گوش را به وسیله چاقو های بزرگی خرد می کنند . این روش تمدید اعتبار می‌باشد و نیاز به تخصص بالایی دارد . همچنین آماده کردن گوشت به روش سنتی بسیار زمان بر میباشد . اما طعم کباب در روش سنتی بسیار فوق‌العاده می‌باشد و طعم متفاوتی ایجاد می‌کند .

در قدیم این کباب در ابعاد بسیار بزرگی درست می‌شد . در گذشته طول این کباب به حدود یک متر می رسید ، که برای سیر کردن چند نفر کافی بود .

به دلیل استفاده از پیاز کمتر در کباب بناب ، طعم گوشت بیشتر احساس می شود . این کباب بافت سفت تری نسبت به کباب کوبیده دارد و از همین جهت طعم بهتر و لذیذ تری دارد .

 

تهیه کباب بناب

بهترین گوشت برای استفاده در کباب بناب ، مخلوط گوشت گوسفندی و گوساله می باشد . برای هر یک کیلو گوشت نیاز به چهار عدد پیاز متوسط دارید . همچنین شما به فلفل سیاه ، فلفل قرمز و فلفل سبز نیاز دارید . همانند تمام غذاها می توانید از نمک به مقدار لازم استفاده کنید .

برخلاف کباب کوبیده که در تهیه آن از پیاز رنده شده استفاده می‌شود ، طرز تهیه کباب بناب باید پیاز را به وسیله چاقو به صورت بسیار ریز خرد کنید . بعد از اینکه پیاز را به طور کامل خرد کردید ، گوشت را به آن اضافه کرده و به خوبی ورز دهید . بعد از ورز دادن با استفاده از یک چاقوی بزرگ به گوشت ضربه بزنید . این کار را در اصطلاح ساطوری کردن می‌گویند . شما باید با استفاده از چاقو ، گوشت را به خوبی ساطوری کنید . این کار را ادامه دهید تا زمانی که چسبندگی گوشت افزایش یابد ، و تمام چربی های گوشت به خوبی ساطوری شوند .

برای اینکه بتوانید گوش را به خوبی ساطوری کنید ، سعی کنید تا جایی که می‌توانید گوشت را بر روی تخته کار پهن کنید . در این روش تمام نقاط گوشت به صورت یکسان ساطوری می‌شود .

بعد از این مرحله می توانید نمک ، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به گوشت اضافه کنید . بعد از اضافه کردن ادویه جات گوشت را با دست به خوبی مخلوط کنید . بعد از ورز دادن مواد را در داخل یک ظرف سرپوشیده قرار دهید ، گوشت را به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی استراحت کند .

 

سیخ زدن کباب بناب

مهمترین و سخت‌ترین مرحله در تهیه کباب بناب ، زدن کباب می باشد که بسیار دشوار می باشد . اما با رعایت چند تکنیک ساده می توانید این کار را به راحتی انجام دهید . البته تهیه کباب های بسیار بزرگ در منزل کمی دشوار می باشد و ما در نظر داریم ، روش سیخ زدن کباب بناب در ابعاد ۶۰ سانت را به شما آموزش دهیم .

برای این منظور شما نیاز دارید تا یک تکه نایلون فریزر را به خوبی خیس کنید . سپس دست های خود را خیس کرده و یک تکه ۲۵۰ گرمی از گوشت را جدا کنید . گوش را به وسیله دست کمی لوله کرده و سیخ را به آرامی از میان آن عبور دهید . به آرامی به وسیله دست گوشت را در سطح سیخ پخش کنید . در این قسمت سطح کار خود را به وسیله آب خیس کنید و به آرامی بر روی آن قرار دهید .

به آرامی با دست بر روی گوشت فشار آورده و آن را در سطح سیخ پهن کنید . فشار بیشتری به قسمتهای پایینی گوشت وارد کنید و به قسمت های بالایی آن فشار کمتری وارد کنید . این کار باعث می‌شود تا گوش به صورت یکنواخت بر روی سیخ قرار بگیرد .  قسمتهای اضافی گوشت را جدا کنید تا شما یکدست باشد .

مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله بلند کردن سیخ از روی سطح کار می باشد . برای این منظور می توانید از همان نایلون فریزر خیس کرده استفاده کنید . پلاستیک را به آرامی از زیر سیخ عبور دهید و سیخ را به کمک پلاستیک بلند کنید . البته این روش فقط یکی از روش های مختلف سیخ کردن کباب بناب میباشد .

 

یک روش دیگر برای پخت کباب بناب

در ادامه یک روش پخت دیگر نیز برای شما آموزش خواهیم داد . در این روش شما از فلفل سبز یا همان فلفل دلمه ای استفاده می کنید . برای این کار فلفل های دلمه‌ای را به اندازه دو بند انگشت برش می دهید . سپس کباب خود را مطابق دستور قبلی آماده می کنید و آن را سیخ می کنید .

دقت داشته باشید که تمامی مراحل را مانند دستور پخت قبل انجام دهید . اما نکته مهم در هنگام سیخ زدن کباب می باشد . در این مرحله شیار هایی را که بر روی کباب ایجاد می کنید ، با فاصله کمی بیشتر انجام دهید . بدین منظور که فاصله شیار ها از همدیگر کمی بیشتر باشد . حالا قطعات فلفل دلمه ای برش خورده را به صورت یکی در میان در این شیارها قرار دهید .

بعد از اتمام کار سیخ های آماده را به مدت یک ساعت در داخل یخچال قرار دهید .

در این مرحله می توانید آتش خود را آماده کنید ، برای طعم بهتر سعی کنید از زغال استفاده کنید . زغال عطرو بوی بهتری به کباب می بخشد ، و باعث می‌شود طعم دلنشین تری داشته باشد .

همچنین استفاده از فلفل سبز در این روش پخت باعث عطر و طعم بهتر کباب می شود .

آسان ترین نوع پخت وپز با باربیکیو های مدرن ویلاسازه

رنگهای کوره ای کاملا مقاوم در باربیکیو های ویلاسازه

نکات مهم در تهیه و پخت کباب بناب

کباب بناب را می توانید از گوشت گوسفند و یا از گوشت گوساله تهیه کنید . اما بهترین روش استفاده از مخلوط گوشت گوسفند و گوساله می باشد . این گوشت ها را می‌توانید به میزان ۶۰ به ۴۰ با هم مخلوط کنید . به این صورت که از ۶۰ درصد گوشت گوساله و ۴۰ درصد گوشت گوسفند استفاده کنید .

برای گوشت گوساله از قسمت سرشانه استفاده کنید که بهترین نوع گوشت برای کباب بناب می باشد . همچنین گوشت گوسفندی را از قسمت دنده انتخاب کنید که دارای چربی بیشتری می باشد .

سعی کنید گوش را به صورت خیلی ریز چرخ نکنید . اصطلاحاً از چرخ کبریتی برای چرخ کردن گوشت استفاده کنید .

سعی کنید تا جایی که می‌توانید از جوش شیرین برای عمل آوردن گوشت استفاده نکنید . اگر مراحل آماده سازی را به طور کامل انجام داده باشید هیچ نیازی به استفاده از جوش شیرین ندارید .

چربی گوشت باعث چسبندگی گوشت و همچنین طعم لذیذ کباب می شود . به هنگام انتخاب گوشت دقت کنید که گوشت شما دارای بافت چربی باشد تا طعم بهتری در کباب ایجاد کند .

استفاده از ادویه هایی مانند فلفل سیاه فلفل قرمز طعم بهتری به کباب می بخشد . فلفل سیاه تاثیر زیادی در عطر و طعم کباب دارد . همچنین فلفل قرمز یک طعم تندی بسیار دلنشین به آن اضافه می‌کند .

 

نکته مهم در هنگام پخت کباب

زمانی که سیخ ها را برای پختن کباب بر روی من قرار می دهید به چند نکته مهم باید توجه داشته باشید . برای جلوگیری از ریختن کباب در سه الی چهار دقیقه اول به طور مداوم کباب ها را پشت و رو کنید . این کار تاثیر زیادی در جلوگیری از ریختن کباب دارد .

دقت داشته باشید که از حرارت زیاد برای پخت کباب استفاده نکنید . در این صورت کباب به صورت یکنواخت نمی پزد . امکان دارد قسمت بیرونی کباب بسوزد در حالیکه قسمت داخلی آن هنوز خام می باشد . به همین دلیل سعی کنید از یک آتش ملایم برای کباب کردن استفاده کنید .

توجه داشته باشید که حرارت به صورت یکنواخت به تمام سطح کباب برسد . اگر آتش را متناسب با کباب خود آماده کرده و حرارت آن را تنظیم کنید ، در این صورت هیچ نیازی به باز شدن زغال ها ندارید . اگر در نظر دارید که به هنگام کباب کردن زغال ها را باید بزنید ، سعی کنید بادبزن را در تمام جهت‌ها حرکت دهید . این کار باعث می شود تا تمام سطح کباب به صورت یکنواخت پخته شود .

کبابپز های ویلاسازه با طراحی شیک وخاص وقیمتهای استثنایی

باربیکیو های تولید شده در ویلاسازه در سایز های مختلف بر اساس سلیقه ی شما

 

انواع باربیکیو

برای پخت کباب شما به یک باربیکیو کباب پز نیاز دارید . البته می توانید کباب روی گاز خانگی خود آماده کنید . اما این کار تاثیر زیادی در طعم کباب دارد . همچنین به دلیل ریختن قطعات زیاد چربی بر روی گاز ، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که این کار را در منزل انجام دهند . گذشته از این لذت تهیه کباب در فضای باز فوق العاده می باشد .

شما می توانید یک کباب پز کوچک برای تراس منزل خود تهیه کنید . یا اینکه می توانید از یک کباب پز لوکس و زیبا برای حیاط و یا ویلای خود استفاده کنید . همچنین می توانید یک منقل مسافرتی تهیه کنید تا در مسافرت بتوانید به راحتی ، کباب موردنظر خود را آماده و نوش جان کنید .

شما میتوانید برای خرید محصول مورد نظر خود یکی از فروشگاههای ویلا سازه مراجعه کنید . همچنین می توانید خرید خود را به صورت غیر حضوری از طریق تماس تلفنی انجام دهید . ویلا سازه امکان خرید اینترنتی را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است . شما میتوانید با مراجعه به وب‌سایت ویلا سازه  محصولات مختلف را مشاهده ، و اطلاعات بیشتری در مورد آن ها به دست آورید .

با خرید غیر حضوری می توانید میزان قابل توجهی در هزینه های خود صرفه جویی کنید . همچنین خرید خود را در زمان بسیار کوتاه تری می توانید انجام دهید .

شما در هر نقطه از ایران که باشید میتوانید به راحتی محصول مورد نظر خود را سفارش دهید . محصولات ویلا سازه از طریق باربری به تمام نقاط کشور ارسال می شوند .

باربیکیو تولید ویلاسازه و با رنگ الکترو استاتیک و خاص

کبابپزهای ویلاسازه قابل ارسال به سراسر کشور

اعمال تغییرات بر روی باربیکیو

تولیدی ویلاسازه یک امکان ویژه برای مشتریان فراهم کرده است . شما به راحتی می توانید ابعاد محصول مورد نظر را با توجه به نیاز خود تغییر دهید .

همچنین می توانید ویژگی هایی را که نیاز دارید به آن اضافه کنید . و ویژگی هایی را که نیاز ندارید از باربیکیو حذف کنید .

یک مزیت دیگر این است که می توانید یک یا چند باربیکیو را با هم ترکیب کنید . به طور کلی ویلا سازه این امکان را برای شما فراهم می کند که محصول اختصاصی خود را سفارش دهید . این محصول می‌تواند تمام ویژگی های مورد نظر شما را داشته باشد .

یک فروشگاه به دلیل اینکه شخص محصولی را تولید می‌کند ، به هیچ عنوان نمی تواند چنین خدماتی به شما ارائه دهد . اما ویلا سازه به دلیل اینکه یک تولیدی می باشد ، این خدمات را در اختیار مشتری قرار می‌دهد .جهت خرید و ثبت سفارشات خود بااین شماره تماس بگیرید :09142244372

مقالات مربوط به این موضوع :

معرفی انواع باربیکیو

فواید غذای کبابی

انتخاب باربیکیو ذغالی

خرید باربیکیو متناسب با نیاز شما

راهنمای خرید باربیکیو گازی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید