وبلاگ ویلاسازه

طراحی اجرای روف گاردن

طراحی اجرای روف گاردن چیست | روش های ساخت طراحی پشت بام

اجرای روف گاردن یک باغ بام سبز است که با استفاده از گیاهان سبز و گل های رنگارنگ روی پشت بام ساختمان ها طراحی شده است. این روزها به دلیل مسائل حفاظت از محیط زیست، آلودگی هوا و نبود فضای کافی برای ایجاد فضای سبز، این نوع طراحی اهمیت زیادی پیدا کرده است. در نتیجه این طرح در حال حاضر به عنوان یکی از پروژه های طراحی نمای ساختمان شناخته می شود.

با خرید آتشدان می توانید فضای خود را در زمستان نیز قابل استفاده نمایید .

در سال های اخیر ایجاد محیط های آرامش بخش برای ساکنان ساختمان به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. وجود عناصر گل و گیاه، بوته ها و فضای سبز در ساختمان باعث آرامش بیشتر می شود. اما ساختمان های بلند معمولا دسترسی کمتری به فضاهای سبز دارند، بنابراین اینجاست که گزینه ای منحصر به فرد به نام طراحی روف گاردن مطرح می شود.

طرحهای متنوع ویلا سازه را می توانید در سایت فروشگاهی ما مشاهده نمایید .

نکات برجسته در طراحی روف گاردن

معمولا در اجرای پروژه های گاردن روف استودیو معماری ویلاساز نکات مهمی در نظر گرفته می شود. قبل از پرداختن به این نکات، لازم است بدانید که روف گاردن لزوما روی پشت بام اجرا نمی شود. در عوض سیستم روف گاردن را می توان در لابی ساختمان ها اجرا کرد. پاسیو ها و تراس ها نیز مکان های خوبی برای این کار هستند. از مهمترین نکات در طراحی روف گاردن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی روف گاردن

استفاده از گیاهان مناسب: هنگام تهیه گیاهان روی پشت بام، بهتر است میزان تابش مستقیم نور خورشید، میزان رشد ریشه گیاه و میزان حرارت تحمیل شده به گیاه را در نظر بگیرید.

زیرسازی سقف: تمام سطح سقف باید آماده شود و معمولا از روش مدولار استاندارد برای این منظور استفاده می شود.

پلان روف گاردن

آبیاری اتوماتیک: برای نگهداری صحیح گیاهان بهتر است سیستم آبیاری اتوماتیک و هوشمند راه اندازی شود که در زمان های مشخص آبیاری شود.

کفپوش مناسب برای فضای پشت بام: کف سازی به صورت قلوه سنگ، چوب یا ماسه انجام می شود. همانطور که می دانید با افزایش سطح طبقات هزینه ها بالاتر می رود.

نورپردازی فضای سقف: یکی از عناصر زیباسازی سقف است اما هزینه بالایی دارد.

لوازم جانبی: لوازم جانبی دیگری مانند آلاچیق، مبلمان، آبنما و … نیز قابل استفاده است. هرچه پول بیشتری خرج کنید و پروژه تخصصی تر باشد، کیفیت و عمر طراحی بهتر خواهد بود.عایق کاری روف گاردن

4 سبک ساخت روف گاردن

مهم ترین سبک های طراحی روف گاردن شامل 6 سبک است:

  • بام سبز فشرده
  • سبک بام سبز عریض
  • جعبه بام سبز (مژولار)
  • طراحی ترکیبی روف گاردن

3 باور غلط در مورد روف گاردن

باورهای غلطی در بین توده ها وجود دارد که آنها را از طراحی روف گاردن باز می دارد.

نشتی روف گاردن پس از مدت ها

یک باور رایج در مورد روف گاردن این است که نفوذ ریشه درختان به پشت بام باعث ترک خوردن سقف در مدت زمان طولانی می شود. درست یا نادرست بودن این باور بستگی به این دارد که طراحی روف گاردن به صورت حرفه ای انجام شود یا خیر. این به ندرت اتفاق می افتد اگر آن را به تیمی از متخصصان بسپارید. نکات طراحی مهمی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد:

  • نو و فضای کافی برای رشد درخت
  • درختانی را انتخاب کنید که ریشه های خیلی قوی ندارند.
  • ارزیابی صحیح سقف با مهندسی اولیه متخصص، شما را از مشاهده ترک و شکاف در سقف خود باز می دارد.

هزینه بسیار بالای آبیاری روف گاردن

در نگاه اول، طراحی روف گاردن برای بسیاری از ما گران است. اما یک متخصص طراحی به راحتی می تواند مناسب ترین و به صرفه ترین ایده را برای اجرای چنین طرح هایی ارائه دهد. این ایده ها را می توان در کوتاه مدت یا بلند مدت تغییر داد. برخی از نکاتی که مورد توجه این کارشناسان قرار می گیرد عبارتند از:

  • در طراحی منظره بهتر است فضای مورد نیاز و محوطه سازی برای گیاهان در نظر گرفته شود.
  • با در نظر گرفتن مناسب فضای مورد نیاز می توان سیستم های زهکشی یا بستر را شناسایی کرد.
  • زیرلایه های ضخیم تر معمولا توسط متخصصان توصیه می شود.
  • بسترهای ضخیم تر باعث می شوند که آب بیشتری جذب و ذخیره شود و در هوای گرمتر توسط سیستم زهکشی آزاد شود.

در نظر گرفتن چنین بستری توسط متخصصین نیاز به آبیاری را کاهش می دهد.

روف گاردن چیست و چه ویژگی­هایی دارد؟

بروز مشکلات سازه ای به دلیل طراحی روف گاردن

یکی از دغدغه های طراحی روف گاردن به مشکلات سازه ای و میزان بار وارد شده به روف گاردن مربوط می شود. در همین راستا معماران و مهندسان سازه در استودیو معماری نارک میزان بار را در هنگام طراحی در نظر می گیرند. معمولا آماتورها برای ایجاد استحکام و بار اضافی در طول توسعه روف گاردن و سایر جزئیات روی بام های سبز نصب می شوند. بهترین روش نصب روف گاردن توسط کارشناسان استودیو معماری ویلاساز ارزیابی و اجرا می شود. بنابراین جای نگرانی نیست.

ایجاد باغ روی پشت بام خود

باغ های شهری نویسنده: اگر متوجه شدید که اتاق شما تمام شده است، یا اگر می خواهید یک فضای زندگی در فضای باز داشته باشید، ممکن است همه چیز به معنای واقعی کلمه به دنبال شما باشد. ممکن است بخواهید ایجاد یک باغ روی پشت بام را در نظر بگیرید.

باغ های پشت بام یکی از بهترین ایده ها برای باغبانی شهری و ایجاد فضای بهتر است. استفاده از باغ های پشت بام بسیار دل انگیز و دلچسب هستند. اما در ایجاد باغ های پشت بام باید به چند نکته توجه کافی داشته باشید.

تجهیز روف گاردن

چگونه یک باغ پشت بام بسازیم

قبل از هر چیزی باید قوانین محلی، از جمله اجرا املاک، مقررات مربوط به انجمن های صاحب خانه برای باغ پشت بام را باید بنگرید.

دوم، یک معمار یا پیمانکار را درگیر کنید. برای کل فرآیند ساخت باغ به معمار یا پیمانکار نیاز ندارید، اما به آنها نیاز دارید که به شما بگویند آیا ساختمان برای ساختن یک باغ روی پشت بام امن است یا خیر. ساختمان های دیگر ممکن است بتوانند وزن اضافی را تحمل کنند اما ممکن است فقط وزن محدودی را تحمل کنند.

جهت اطلاع رسانی از آخرین قیمت اجرای روف گاردن، آلاچیق روف گاردن می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس حاصل نماید.

 

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “طراحی اجرای روف گاردن

  1. azari_kiz گفت:

    آپارتمان‌نشینی یکی از مهم‌ترین تحولات فرایند اسکان بشر طی سال‌های اخیر است که انسان را از طبیعت دور کرده است. از طرف دیگر، رشد جمعیت در اکثر شهرهای بزرگ، مشکلات زیست‌محیطی بسیاری را به همراه داشته است که افزایش تراکم ساختمانی و کمبود فضای سبز، کیفیت زندگی در شهرها را پایین آورده است. امروزه در سطح جهان، بام سبز به عنوان راهکاری موثر جهت رفع مشکلات زیست‌محیطی شهرهای بزرگ، در حال گسترش است.

    بام سبز به منظور برگرداندن مجدد فضای سبز به محیط آپارتمانی مطرح شده است که یکی از عناصر اکولوژیکی معماری جدید محسوب شده و مزایای متعددی نیز دارد، اما دلایل عمده توجه به بام سبز علاوه بر مبحث زیبایی‌شناسی معمارانه، پاسخگویی به عواملی همچون: عایق‌سازی طبیعی ساختمان، استفاده از فضای مرده بام در جهت خلق فضای دلپذیر، ایجاد سطوح چشم‌نواز در نما، تلفیق ساختار مصنوع با طبیعت، کمک به کاهش آلودگی‌های جوی، افزایش نسبت اکسیژن هوا و… است. یادگیری این فناوری جدید نه تنها باعث تغییر نگرش مخاطب نسبت به فضاهای مرده و استفاده مفید از آن‌ها در راستای توسعه پایدار شهری می‌شود، بلکه با ارائه اطلاعات جامع، فرصت‌های شغلی منحصر به‌ فرد و ویژه‌ای را برای مخاطبان فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید