باربیکیو, وبلاگ ویلاسازه

۵ نوع گریل و نحوه ی انتخاب بهترین گریل

باربیکیو ویلاسازه پلو پزدار و سایبان دار

۵ نوع گریل و نحوه انتخاب بهترین گریل

مقدمه

همه می دانیم که منابع مختلف گرمایی و سوخت برای انواع گریل ها وجود دارند. هر کدام از این منابع سوخت، مزایا و معایب خود را داشته و برخی حتی در طعم و عطر غذایی که پخته می ‌شود تاثیر شگفت انگیزی دارند. امروز می خواهیم نگاهی عمیق تر به برخی از انواع گریل بندازیم که هر کدام، یکی از این منابع سوختی را استفاده می کنند. با باربیکیو های تولید شده در ویلاسازه میتوانید انواع طعم و مزه ی غذا ها را با طعم واقعی ولذت بخش تر از قبل نوش جان کنید .

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید :09142244372

  1. گریل های ذغالی

گریل های ذغالی مدت زمان مدیدی ست که به عنوان یکی از تجهیزات آشپزی در فضاهای خارجی و به دلایل متعددی استفاده می شود. استفاده از گریل ذغالی بسیار آسان بوده وغذا ها از این طریق عطر و طعم خوشایند دود را به خود می ‌گیرند که به علت وجود ذغال است.

همه گریل های ذغالی تقریبا شبیه به هم عمل می‌ کنند. هوای به داخل کشیده شده به کف گریل رفته و به صورت دستی قابل تنظیم است. وقتی هوا وارد گریل می شود از ذغال روشن شده عبور می ‌کند و از لوله ‌ای که در بالای آن قرار دارد خارج می ‌شود، درست مثل اجاق گاز های هیزمی. هرچه هوا بیشتر وارد و از گریل خارج شود، گریل گرم تر می شود. یکی از مزایای قابلیت تنظیم هوای وارد شده به گریل این است که به محض به ثبات رسیدن دما، این دما در طول پروسه آشپزی ثابت می ماند به شرطی که ذغال کافی برای ثابت نگه داشتن این ها وجود داشته باشد. این مزیت، در زمان پختن تکه های ضخیم گوشت برای مدت طولانی به کار می ‌آید و به گوشت اجازه می ‌دهد کامل نرم شده و طعم بسیار خوبی بگیرد.

انواع باربیکوهای ویلاسازه با متریال های عالی و طراحی های بروز

باربیکیو های ویلاسازه در اندازه و ابعاد مختلف

  1. گریل های دیگچه ای (کِتِل) ذغالی

گریل های دیگچه ای یکی از رایج ترین و شناخته شده ترین انواع گریل های ذغالی هستند. این گریل ها بسیار ساده بوده و شکل دیگچه دارند و از کفی گرد، گیره، در جداشدنی، پایه و توری گریل تشکیل شده اند. ذغال در پایین گریل قرار می ‌گیرد و توری ای کوچک در زیر وجود دارد که باعث می شود خاکستر و سایر باقی مانده های غذا از آن خارج شوند و جریان هوا روی زغال ها در جریان باشد.

یکی از اصلی ترین مزایای این نوع گریل، قابلیت حمل آن است. گریل دیگچه ای عموماً از فلز ساخته شده و معمولاً سبک است و سایزهای مختلفی دارد اما اکثراً قابل حمل بوده و به ذغال کمی نیاز دارد.

 

  1. گریل های کامادو

گریل های کامادو که گاهی اوقات گریل های تخم ‌مرغی نیز نامیده می شوند، نوع پیچیده تر گریل های ذغالی هستند و طی ۱۰ سال گذشته بسیار محبوب شده اند. گریل های کامادو مثل همان گریل های دیگچه ای عمل می کنند اما دارای چند تفاوت جزئی اند.

گریل کامادو شکل کشیده تری دارد که بیشتر آن را شبیه تخم مرغ می کند. این گریل ها سنگین تر از گریل دیگچه ای هستند چون از سرامیک ضخیم تری ساخته شده و وزن شان بین ۸۰ تا ۲۵۰ کیلو گرم است. جریان هوا و دما درست مثل گریل دیگچه ای از کف و بالای گریل عبور می ‌کند اما به علت حجم بالای دما و طراحی مهندسی شده تر اش، حتی کوچک ترین تنظیمی روی این گریل تغییر چشمگیری در دما ایجاد خواهد کرد. به علت ضخامت و وزن بیشتر گریل کامادو، درِ آن معمولاً کامل برداشته نمی ‌شود و با گیره های جهشی محکم به پایه گریل متصل است.

وقتی ذغال در حال آماده شدن است، گریل کامادو برای ۴۵ دقیقه پیش گرمایش خواهد داشت تا دیوارهای ضخیم اش به دمای مطلوب برسند و بعد پخت و پز شروع شود. این گریل از ذغال های کاملاً طبیعی چوب جنگلیِ تکه ای به عنوان منبع گرما استفاده می ‌کند و خاکستر کمتری نسبت به ذغال های مصنوعی ایجاد خواهد کرد. گریل های کامادو به علت داشتن منبع گرمایی بسیار پرحرارت، برتر بوده و آشپزی روی آن بسیار وسوسه کننده است. یک لوازم جانبی رایج برای گریل کامادو، منحرف کننده گرما ‌است که شبیه یک سنگ ضخیم پیتزا بوده و مانعی بین ذغال داغ و غذا ایجاد می ‌کند. استفاده از منحرف کننده گرما به این نوع گریل اجازه می ‌دهد تا بیشتر شبیه یک فر غذا را طبخ کند و گرما را به غذا از جهات مختلف برساند. این امر باعث می ‌شود گرمایی کاملاً ثابت با نقاط گرمایی کمتری ایجاد شده و مناسب پخت انواع غذا باشد از جمله پیتزا و چیزکیک. همه چیز فقط بستگی به خلاقیت خودتان دارد!

انتخاب بهترین نوع باربیکیو بر اساس طرح ورنگ وابعاد

لذیذترین و محبوب ترین خوراک‌های ایرانی با باربکیو های ویلاسازه

  1. گریل پلت

با این که گریل های پلت ۳۰ سال است که در بازار وجود دارند، طی ۵ سال گذشته تبدیل به وسیله ای بسیار پرفروش شدند. یکی از جذاب ترین مواردی که در مورد گریل پلت وجود دارد این است که هم به عنوان دودزا عمل می ‌کند و هم گریل، و همین مشخصه شگفت ‌انگیز باعث شده که فروش خوبی داشته باشد.

گلوله ‌های چوبِ طعم ‌دهنده غذا که به اندازه لوبیا هستند در یک قیف قرار می ‌گیرند و با یک دیلم به ظرف سوخت منتقل می ‌شوند. بسته به این که گریل را در چه دمایی تنظیم می ‌کنید، ترموستات و ظرف سوخت به گونه ای کار می کنند تا گریل را نزدیک به دمای مورد نظر برسانند. چون کنترل کننده های الکترونیک همیشه در حال تنظیم بوده تا گریل در محدوده خاصی قرار بگیرد، به محض به کار افتادن گریل و شروع به کار، دیگر تنظیمات زیادی قابل اعمال نیستند. کار کردن با گریل پلت کاملاً راحت بوده و مخصوصاً در آشپزی های طولانی مدت مثل پخت دنده کباب، گوشت های بزرگ و گوشت سینه که به شما اجازه می دهد بدون نظارت مداوم و ایستادن پای گریل، غذا را بپزید. به علت تنظیمات الکترونیکی، این نوع از گریل نیازمند منبعی برقی است که باید در کل مدت پخت و پز به آن متصل باشد. شهرت گریل پلت بیشتر به خاطر سوزاندن و یا خشک کردن غذا به اندازه سایر گریل هاست اما برخی تولید کننده ها تلاش های بسیاری برای تغییر این باور غلط کرده ‌اند.

 

  1. گریل های گازی و پروپان

تخمین زده شده که ۷۲ درصد از خانواده ها در آمریکا گریل دارند و هر ساله بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از آشپزی در فضای باز لذت می برند. گریل های گاز طبیعی و پروپان اکثر گریل ها را تشکیل می‌ دهند و انواع مختلفی دارند. گریل گازی و پروپان همه مثل هم کار می ‌کنند و آتشخان اش حدود ۴۰ هزار BTU گرما منتشر می کند و سه یا چهار یا چندین آتشخان را روشن می کند تا غذا با گرمای مستقیم یا غیرمستقیم از پایین پخته شود. بخشی از جذابیت گریل های گازی به خاطر این است که راحت هستند، سریع گرم می‌شوند و لوازم جانبی بسیاری در دسترس هستند تا تجربه آشپزی لذت بخش تر شود. لوازمی همچون آتشخان های جانبی، آتش زن، دماسنج غذا و بخشی برای گرم کردن غذا و بسیاری دیگر از تجهیزات و وسایل هستند که هر روز به آن ها اضافه می‌ شود. گریل های گازی مثل فرهای گازی سریع روشن می شوند و نیازمند کم ترین مقدار پیش گرمایش قبل از پخت اصلی هستند. طرز کار این گریل ها بسیار راحت بوده اما به علت سوخت گازی، طعم غذا به خوشمزگی غذا های پخته شده درگریل ‌های ذغالی نیست.

انتخاب بهترین نوع باربیکیو بر اساس طرح ورنگ وابعاد

لذیذترین و محبوب ترین خوراک‌های ایرانی با باربکیو های ویلاسازه

مقالات مرتبط :

بهترین مکان برای قرار دادن باربیکیو

راهنمای خرید انواع منقل مسافرتی

راهنمای خرید گریل و باربیکیو

راهنمای خرید باربیکیو گازی

معرفی انواع باربیکیو

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید